lördag 24 augusti 2013

Lördagsjobb!

Godmorgon!

En härlig jobblördag väntar mig idag!! Solen strålar och jag är SÅ tacksam för att jag kan cykla till jobbet. Hur skönt och smidigt som helst ju!

Igår var jag "ledig" så jag och Isan åkte ut till min frisör C som klippte igenom håret. Det behövdes egentligen inte tyckte varken hon eller jag, men nu hade jag ju bokat tid så då fick det bli så. Men nu kommer jag nog inte att behöva klippa mig förrän efter jul.

Efter klippning åkte vi till IKEA för att byta en liten servis som Isan fick i födelsedagspresent. Hon fick dubblett och jag tycker nog att hon har väldigt mycket saker redan. Köpte en fin ram i stället som jag sätta in ett kort på barnen i. Självklart åt vi en korv också!! Jag äter enbart för att bli mätt, men Isan tycker att det är gott påstår hon??? Hon har dessutom varken ketchup eller senap på. :O Till min stora glädje har de satt tillbaka den sötstarka senapen som jag har saknat de senaste gångerna vi har varit där. Ingen senap-ingen korv!!

                          
Sen åkte vi till Barnens hus för att kolla på vinteroverall (!) som de annonserat om, men det fanns bara marinblå kvar och det vill jag inte ha till Isan. Jag har inget mot marinblått, men jag vill ha en tjejigare!

När vi kom hem var Isan så trött att hon inte ens orkade äta lunch, så hon fick sova på direkten. Hon hade ju ändå ätit en korv så hon var väl inte så hungrig.

Medan hon sov passade jag på att beställa lite kläder till mig och Isan, från H&M som just nu har 10% online. Hinner inte visa nu, för nu måste jag åka till mitt älskade andra hem! Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar