måndag 12 augusti 2013

Tidspress.

Godmorgon!

Jag vet att det har gått över en vecka sen jag senast kikade in här, men jag har inte haft tid!

Började jobba förra veckan samtidigt som vi började skola in Isan på nya dagiset. Inskolningen gick superbra och hon trivs som fisken i vattnet! Det är ett Ur & Skur dagis så det ska bli jättekul sen när de ska börja gå ut i skogen med lite matsäck med sig. Pluttarna!

Idag är hon tyvärr snorig och får vara hemma och kurera sig lite. Mycket nya bakterier när man börjar på förskolan.

Jag har jobbat hela helgen och det var ganska tråkigt. Segt. Nu rullar det på igen då. Första veckan gjord och det känns redan trist. Vad ska man se fram emot nu då??

De senaste dagarna har jag kört på bra med lågkolhydratkost och det har gått bra. Har även ökat mitt intag av kokosolja för att få fart på förbränningen. Skulle behöva träna lite också, mest för ryggens skull. Har ont i den dagligen. Kanske ska ta en promenad med vagnen på eftermiddagen?? Eller kanske efter lunch så Isan kan sova samtidigt? Eller nej förresten, för när hon sover vill man ju passa på att göra nåt som man inte kan göra när hon är vaken. Det vill säga det mesta.

Igår kväll gjorde jag en pizza med mandelmjölsbotten som var riktigt god. Till och med mannen gillade den! När ugnen ändå var varm så gjorde jag dessutom en ostkaka, fast den smakade vi aldrig. Det får bli mellis idag.

Jag vet tyvärr inte var jag hittade recepten. Ska se om jag hittar dem sen om jag får tid att googla lite.

Nu ska jag fixa i ordning mig och gå ut och plantera en Bollkryss som jag köpte i fredags!! Som sagt, det är svårt att få tiden att räcka till.


                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar