måndag 25 december 2017

God Jul!





                                                                   God Jul!

Även om det var julafton igår. 😊Såg att det var väldigt länge sen jag tittade in här, och nog har jag tänkt att jag ska göra det, men så kommer det alltid nåt emellan. Nåväl. Idag kör vi en repris av gårdagen men byter ut svärmor och W mot mina föräldrar. Och så kommer sonen hem och firar med oss. Han var hos sin pappa igår.

Och gårdagen blev trevlig och lyckad, men även lite stressig och några sura miner. Men det kanske hör till? Visst är det mysigt och så men även lite uppförstorat. Jag förstår faktiskt mer och mer de som väljer att åka utomlands över julen. Och det trodde jag aldrig att jag skulle göra!

I år tyckte jag ändå att vi "dragit ner" lite på maten. Inga revben och ingen äggstanning med champinjonstuvning gjorde jag. Och någon gröt eller Ris a la Malta har vi inte heller ätit. Men sill, lax, ägghalvor, skinka, köttbullar, prinskorv och Jansons Frestelse förstås. Till efterrätt gjorde jag Toscapersikor med vaniljglass. Inte så juligt, men enkelt och gott.

Tomten kom och delade ut julklappar och fast Isan genomskådade tomten så blev hon både lite rädd och blyg. Det roliga var att efter Kalle så hade vi bestämt att W skulle vara tomte så han gick ut och bytte om och när vi började kika efter tomten genom fönstret så kom det en annan tomte!

Jag öppnade precis altandörren och då frågade han efter en adress som han skulle till och det visade sig att han skulle till en annan familj i vårt hus! Antar att han mötte vår tomte i trapphuset!! 😊

Isan blev helt otroligt nöjd över sina julklappar och ropade: Jaaaa! varje gång hon öppnade ett paket!
Lyckat!

Mest glad blev hon nog för Sylvanian familys huset och kenetic sanden som hon så hett önskat sig!




Men hon uppskattade allt, till och med träningskläderna och kläderna från Pomp de Lux!

Såg förresten att Odd Molly börjar sin REA idag, men när jag går in på deras hemsida är ingenting nedsatt? Antingen strular sidan eller så är inget av det jag vill ha nedsatt? Skumt.


Uppdatering! Nu verkar det funka!

Dags att göra någon nytta! 

Ha det fint!





2 kommentarer: