onsdag 6 december 2017

Kortklippt!





                                                                     Hej, hej!

Idag har jag klippt av mig håret. Två decimeter åkte ner på golvet i ett nafs. Har gått och grunnat ett tag och gjorde äntligen slag i saken. Normalt sett så klipper jag mig typ två gånger om året. Sist var väl innan sommaren? Sen  gör jag inte så mycket mer med det. Tvättar med ett bra schampo och balsam, lite hårolja och någon inpackning ibland. Och så stylar jag det förstås med mousse och hårspray innan jag sticker iväg nånstans, men sen slutar det ALLTID med att jag sätter upp det i en tofs. Tråkigt.

Men det är i vägen, det är tungt, det är varmt och ja, i vägen. Det är liksom ingen frisyr?? Jag kollade runt på nätet för inspiration och hittade fina bilder på Victoria Beckham som är väldigt fin i håret just nu. Det ser ledigt och enkelt ut!


En uppklippt page med lite fall som borde passa mig som har lite vågigt hår? 

Vi får se hur jag trivs. Annars växer det väl ut igen så småningom! Och jag kan ju alltid sätta upp det i en tofs! 😊

Efter klippningen åkte jag och Isan, (ja, hon var med för hon hade feber igår så hon fick vara hemma från skolan) till IKEA och åt brunch. Jag hade inga stora förväntningar, men blev väldigt positivt överraskad!

Det fanns nybakt bröd, annat mjukt bröd, knäckebröd, smör, ost och skivad kalkon (?), gurka och tomat, vattenmelon, yoghurt och filmjölk, müsli, pumpafrön, solrosfrön, russin och kokos. Apelsinjuice och kaffe. Äggröra, prinskorv, bacon och köttbullar. Kokta ägg med kaviar och så fanns det pannkakor!

Allt man kan tänkas behöva som ni hör. Och det var gott! Brödet var supergott, prinskorven jättegod och baconet perfekt stekt. Yoghurten var ekologisk och det fanns även laktosfri. 

Ser redan fram emot nästa gång vi kan åka dit!!


Isabelle tyckte också att det var jättebra och vi satt där i nästan en timme innan vi var tvungna att åka vidare.

Egentligen hade jag tänkt att vi skulle "göra" ett pepparkakshus idag, men jag orkade inte. Såg bara framför mig allt jädra kladd med bränt socker och klistrig glasyr. Nä, usch.

Tror jag förbereder det själv nästa gång jag är ledig och så kan Isan dekorera det när hon kommer hem från skolan. 

Jag har i alla fall satt upp julgardinerna i köket och bytt ut några kuddfodral i soffan mot lite juligare. Vi har vita hyacinter på bordet samt adventsljus, så liiite jul är det i alla fall!

Och stjärnor i fönstren förstås! Köpte två nya förra året som man sätter på lampfötterna i stället för lampskärmar. Såå smidigt!


Tycker det är jobbigt med alla sladdar som ska hängas.Och inte så snyggt heller. Det här en jättebra lösning!

Dags att avsluta och gå och sova!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar