måndag 31 december 2012

Ganska glad?

Godmorgon och Gott Nytt År!!

Det verkar som en kokt, kall potatis funkar! Jag var glad hela dagen igår och kände mig inte sådär vansinnigt trött heller. Kokade en potatis igår kväll med och har sovit jättegott och drömt intensiva drömmar. Väldigt märkligt. Ska äta potatis varje kväll nu tills de är slut sen får vi se om det blir någon skillnad.


Idag är det nyårsafton. Vi ska inte göra nånting särskilt alls. Bara äta lite extra gott. Tänkte göra helstekt oxfilé med rättikagratäng. Vad ska ni göra?
Mest beror det på att Isan är så liten så vi inte orkar ta med henne till någon annan och försöka lägga henne där. Mannens kompis jobbar sent ikväll och de som vi "brukar" fira med är lite spridda ikväll. En tjej har tex. åkt till Florida över jul och nyår. Härligt för henne!

Vi åker om sju veckor. Det känns lite overkligt faktiskt. Först ska vi igenom hela januari och mannen ska åka till Norge igen och jobba, stackaren. Jag ska börja gå på öppna förskolan med Isan för jag märker att hon börjar bli väldigt rastlös på dagarna. Hon behöver aktiveras mer och leka ordentligt. Något jag är dålig på...

Igår fick jag dock hjälp att tillaga middagen! Vi åt Schnitzel som hon hjälpte mig att pensla med ägg innan jag vände dem i pofiber och mandelmjöl. Jag åt kokt blomkål och bea till. Jättegott!! Rekommenderas verkligen. Receptet hittade jag här:



Vägde mig i morse. Står still trots mitt frossande i julgodis. Skönt. Nu tar jag nya tag!! Jag ska gå ner 2 kg. tills vi åker tänkte jag. Det borde inte vara omöjligt. Jag tillhör de som INTE rasar i vikt, utan går ner sakta men säkert. Jag läste på en blogg, jag tror det var 56 kg. att kvinnor i genomsnitt går ner 2 hg. i veckan. Det är ju väldigt lite, men det är ju ändå en minskning!

Nu ska jag umgås lite med Isan. Hon blir så busig när jag sitter för länge vid datorn. Ha ett mysigt Nyår!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar