söndag 30 december 2012

Deppig.

Godmorgon!

Igår var jag på så dåligt humör och kände mig minst sagt deprimerad. Hade inte lust med någonting alls.   När Isan skulle sova middag gick jag också och la mig och somnade bums! Jag sov nog i minst en timme tror jag. Kände mig något bättre efter det i alla fall.

Jag googlade på LCHF och depression och jag verkar inte vara ensam om att känna så. Kanske kan det bero på att jag fuskat några dagar och sen kört strikt igen? Jag fick tipset om att äta en kall, kokt potatis innan läggdags för att öka seretoninhalten under natten. Jag gjorde så, och visst jag känner mig väl inte direkt håglös, men det var inte så att jag skuttade ur sängen heller. Vi får se hur det känns senare idag.

Gårdagens meny bestod av turkisk yoghurt med vispgrädde och hallon till frukost. Åt ett fröknäcke med leverpastej och saltgurka till det. Höll mig mätt ända till lunchen som bestod av rester från köttfärspajen som jag gjorde i fredags. Till middag åt vi räkor i stark sås med kokt blomkål.



Provade att göra lakritsglass igår och det blev bra! Jag är ingen stor glassfantast men ibland blir man ju sugen på nåt gott! Jag gjorde såhär:

Vispa 3½ dl. vipgrädde, tillsätt 3 äggulor. Smaka av med valfritt sötningsmedel, vaniljpulver och lakritspulver. Jag använde lakritspulver från Kung Markatta och det blir inte svart av det utan endast svagt brunt, men smakar salmiak. Jag gillade den, men mannen tyckte det var en bismak av sötningsmedlet.


Såg ni Downton Abbey igår? Alltså nu börjar jag blir lite irriterad faktiskt. Hur mycket olycka ska den där familjen drabbas av? Känns så himla onödigt tycker jag. Jag VET att det bara är en serie, men jag vill ändå att det ska gå bra för dem. Varför kan de inte bara få vara lyckliga?? Så himla tragiskt.



Idag måste jag ta mig ut. Ska åka bort till Willys och handla nyårsmat. Har tänkt mig hummer till förrätt och oxfilé till varmrätt. Har dock aldrig tillagat hummer så det blir spännande att prova på!

Alltså, den här datorn gör lite som den vill! Nu blev texten liten och jag vet inte vad jag kom åt för knapp? Det räcker att man nuddar nåt så kan det bli helkonstigt. Vi får se om det rättar till sig sen. Ha en bra dag så hörs vi sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar