måndag 17 december 2012

Julbord...lunch...

Gokväll!

Vaknade tidigt i morse, vad besviken man blir då. Om man nu tycker att sex är tidigt förstås. Jag är ju bortskämd med att oftast få sova till halv sju-sju. Inte så stor skillnad kan man tycka, men de där minutrarna är viktiga!

Vi skulle ändå upp för målaren skulle komma vid sju -trodde vi! Men han kom ju inte förstås. Vad trött man blir! Man vet ju liksom inte om man törs hoppa i badet för hur kul är det om man precis satt sig eller börjat tvätta håret och det ringer på dörren? Men vi var ju tvungna att bada så vi chansade, och vi hann gott och väl. När klockan var tjugo över nio ringde jag honom och då var han på väg sa han.

Han hade skrivit att han skulle komma halv tio sa han, men jag är ganska säker på att han sa sju. Hmm...

Medan han gick in och spacklade i sonens rum åkte jag och Isan till Rusta för att kolla in några plädar som jag har sett på deras hemsida. De var fina i verkligheten också, så nu har jag ringt mamma och önskat dem i julklapp. Återstår att se om hon förstår vilka det är jag menar, eftersom hon blir mer och mer virrig.



De var hos oss på Lucia och då passade vi på att prata om julklapparna och bestämde att vi skulle handla för 200-300:- per person. Men nu hade hon glömt det totalt. Hon frågade om vi inte har sagt att vi ska sluta med julklappar, och brukar vi inte lotta?

Vi har ALDRIG sagt att vi ska sluta med julklappar och vi HAR lottat när vi har firat med brorsans familj, för då blir vi så många. Men nu är det ju bara fyra vuxna och två barn, vad ska vi då göra. Titta på TV?

Jag vill absolut att vi ska ha julklappar! Det hör ju liksom till julafton. Annars blir det ju bara att vi äter och kollar på barnen som öppnar sina julklappar. Vilket förmodligen går ganska fort... Snart får man nog prata med pappa när det gäller lite "viktigare" saker. Det känns sorgligt.

När vi kom hem från Rusta var målaren redan klar. Han jobbar rekordsnabbt tydligen. I morgon ska han (?) tapetsera. Hoppas det blir bra denna gång så vi kan fixa i ordning sonens rum.

Jag packade några Tradera paket (årets sista?) och så for vi iväg och åt lunch. Lite lyxigt blev det med julbord på Gustavsviks restaurang. Det var ett väldigt fint julbord med massor av gott. Jag åt dock enligt LCHF rakt i genom!! Stolt!!

Började med sill, lax och räkor. Sen åt jag lite rostbiff och skinka och avslutade med lite dessertost. Mannen däremot frossade som nog de flesta gör. Isan fick köttbullar och prinskorv och så fick hon smaka lite godis till efterrätt. Det roliga är att hon verkade uppskatta äppelbitarna lika mycket som chokladen!





HÄR hittar du deras hemsida.

När vi hade ätit klart åkte vi och uträttade några ärenden och Isan somnade i bilen. Det värsta som kan hända typ. Hon hann sova en halvtimme innan vi var hemma och sen gick det förstås inte att få henne att somna om. Jag har försökt två gånger men hon har bara stått och skrikit i spjälsängen.
Hon fick äta ganska tidigt och nu har hon i alla fall somnat. Det KAN bli en tidig morgon i morgon...

Det roliga när hon blir sådär övertrött är att hon blir så otroligt lättroad. Hon höll på att ramla av stolen av skratt när hon skulle äta. Vi skojade och larvade oss och hon skrattade så hon kiknade. Man skulle ha filmat och lagt upp på Youtube!

Har suttit och googlat lite på vad man kan göra med dulce de leche, ni vet sån där mjölk på burk som man kokar till kolasås? Jag har en sån burk i mitt skafferi, väldigt anspråkslös står den där och väntar på att få bli nåt gott.

Jag hittade den här sidan när jag letat en stund. Dit vill jag gå när vi är i Orlando!! Yammi!! Hela köpcentret verkar väldigt fint och lyxigt. Förmodligen inte så billigt. Men det kan ju vara kul att titta. Och fika kanske vi kan göra i alla fall?







Jag ska inte svära på att jag inte har varit där redan, för samma dag som vi åkte hem så stannade vi vid ett mall en kortis, det kan ha varit det. Ska höra med mannen om han minns?

Nu ska jag göra lite te och kolla på dagens Hem till gården! Natti, natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar