lördag 25 oktober 2014

Ingolf Juniorstol från IKEA.



                                                                  Hej på er!

Nu ska jag visa vad det blev för köp på IKEA igår! Ingolf Juniorstol i vitt till Isan. Förhoppningsvis sitter hon stilla på den och behöver inte stå på knä eller hasa runt på den som hon gör när hon sitter på en vuxenstol. Hon sitter liksom aldrig still! Visserligen är hon bara 3 år, men ändå. Det måste ju vara skönt att nå upp ordentligt till glas och tallrik?


                    
Jag monterade den innan frukost så det blev snarare brunch för vår del idag. Jag tror inte vi åt förrän vid halv elva? Hmm. Sent blev det, men det kändes inte som någon brådska. Det har regnat hela dagen här så att åka upp på stan kändes inte så lockande. Vi gör det i morgon i stället då det ser ut att bli bättre väder. Så idag har vi bara degat framför datorn i stort sett. Spelat lite spel och kollat lite film. Och läst den ena McDonaldsboken, den med Pappa leker eller nåt sånt.

När vi hade ätit kvällsmat så bad Isan om att få gå och sova och det kändes ju OK. Jag hör dock att hon pratar där inne än?  Lillfisen. Hon blev så upprörd när jag googlade på texten till Hästen Plopp eftersom de inte sjöng den som de gör på dagis! Jag hade lite svårt att tolka hennes ord så därför ville jag ta reda på vad de sa egentligen, men det var inte populärt! Men vi enades om att hon sjunger den på sitt sätt och jag på mitt. Skönt när man kan kompromissa!

                                                 
                                         Nu blir det ytterligare soffhäng för min del!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar