tisdag 28 oktober 2014

Väntar på elektrikern...



                                                               God morgon!

Igår kväll när jag hade som mest att göra, tvätta, laga mat, laga matlåda m.m. så la strömmen av! Inte i hela lägenheten men just de områdena plus TV:n i vardagsrummet, samt några lampor. Jag gick in i klädkammaren där "proppskåpet" sitter. Det är ju inget proppskåp utan ett sånt där med en massa knappar som fälls ner, men allt såg ut att vara i sin ordning.

Då gick jag ut i barnvagnsförrådet där det faktiskt sitter ett proppskåp men ingen propp hade gått. Då blir man ju lite desperat, så jag ringde på hos grannen J som faktiskt jobbat med såna grejer men han hittade inte heller nåt fel. Återstod att ringa HSB:s jourtelefon där en kille tog emot min anmälan och sa att någon skulle ringa i morgon (idag, tisdag). Kul kväll. Det blev rostade mackor och te till middag. Några rena tröjor till jobbet har jag inte och inte vet jag vad barnen ska äta i kväll om ingen fixar elen under dagen.

Jag ringde även våran ordförande i bostadsrättsföreningen och hon kom också över och kollade samt lovade att hon också skulle ringa någon tidigt på morgonen. Men än har jag inte hört nåt?

Tur att inte ALLT slocknade! Vi har fortfarande dator, TV i sovrummen, samt lyse i badrummen och sovrummen. Och vattenkokare och brödrost funkar ju. Man blir ju lite lätt ställd när nåt sånt här händer. Jag tror att det kan ha något med spänningen att göra för i hallen får jag jämt byta lampor i takkronorna. Och då menar jag jämt. Typ varannan månad eller så, och så ska det ju inte vara.

                                        

I morse fick jag sovmorgon! Halleluja! Jag vaknade av mig själv vid kvart i åtta och då hade jag bara hört Isan en gång vid sextiden, men hon somnade tydligen om då! Så nu har vi faktiskt lite bråttom . Ska fixa lite frukost och sen ta ett bad innan dagis och jobb.

Sonen och hans flickvän ska hämta Isan på dagis ikväll. De får väl gå till pizzerian då om inte strömmen har kommit tillbaka innan dess? Tur att det finns nödlösningar. Måste kila nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar