fredag 24 oktober 2014

Spökbesök!



                                                            God fredagskväll!

Idag har vi varit lediga. Nej, ingen sovmorgon. Isan kom in till mig vid sextiden. Snoozade dock en lååång stund med barnprogrammen i bakgrunden.

Till frukost gjorde jag en smaskig smoothie av äpple, banan och hallon som jag blandade ut med en skvätt juice. Gott! Nu har jag använt min blender nästan dagligen och börjar bli beroende, tror jag! Det är ju perfekt när man har några trista frukter (och grönsaker) i fruktskålen, då bara skalar man, skär i bitar och mixar! Och det blir galet gott! Konstigt nog vill inte Isabelle ha smoothies. Hon älskar inte det, som hon säger.

När vi tagit vårt morgonbad gick Isan och la sig i min säng igen och myste. Jag kikade in efter en stund och frågade om hon sov men då sa hon att hon bara blundade. OK. Det tog bara nån minut så sov hon! Och det gjorde hon väl i en halvtimme, timme eller nåt. Hon behövde väl det.

Efter lunchen fick vi ett skrämmande besök men det visade sig vara sonen som hade spökat ut sig sista dagen innan höstlovet. Det var tydligen meningen att alla skulle klä ut sig, men det hade de inte gjort. Så här fin var han:


Passande med röda ögon till!

Det var en tjejkompis som hade hjälpt honom att sminka sig, och jag hjälpte honom att sminka av sig.
Han skulle tillbaka till skolan på LAN sen och då ville han inte se ut så där. ;)

Jag och Isan åkte ut en sväng till IKEA på eftermiddagen. Den här gången hade hon "inte tid" att vara inne i bollhavet så hon följde med mig runt i butiken, på gott och ont. När hon hittar något intressant så ska vi vara där hur länge som helst, men när jag vill titta på nåt som jag vill se så nästan springer hon iväg. Suck. Hoppas att hon har tid att vara i bollhavet nästa gång vi åker.

Jag fick med mig EN sak från IKEA. Men det var faktiskt den vi åkte dit för. Visar i morgon. Nu är det läggdags med The Artist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar