söndag 19 oktober 2014

Skön lördagskväll!

 


                                                God morgon i ottan!

Vaknade tidigt, men det gjorde inte så mycket. La mig tidigt också. Tjugo över åtta igår kväll släckte jag lampan. Så himla skönt! Jag hade en huvudvärk som inte ville ge med sig trots två omgångar med Alvedon och var så trött efter att ha jobbat från öppning till stängning, och blivit väckt klockan fem på lördagsmorgonen så jag behövde sova. Och nu har jag nog sovit nio timmar ungefär. Men huvudvärken vill inte riktigt ge sig, jag känner att den molar lite i bakgrunden.

Igår hämtade jag Isan hos mormor och morfar efter jobbet och så åkte vi förbi Mc Donalds och köpte ett varsit  Happy Meal. Just nu får man med en bok med varje Happy Meal, men det var inget Isan blev imponerad över. Hon ville ha en leksak!

                                             

                                           

Jag blev förstås inte mätt inte mätt av en cheeseburgare och en liten pommes frites så jag gjorde en smoothie till efterrätt också. Jag har faktiskt använt min mixer några gånger nu och det känns som ett bra köp! Isan gillar dock inte smoothies konstigt nog, så det blir bara jag som njuter av dem.

Idag kommer mormor hit och passar Isan medan jag jobbar. Har en kort dag, 12-15! Såå skönt! Och i morgon är jag ledig! Yey!

Jag ska fixa lite lunch till dem innan jag åker, Flygande Jacob ska det bli. Då kan de sätta in det i ugnen när de vill och koka lite ris till. Mormor är inte så stor i maten precis, men jag tror hon uppskattar att få något som hon inte brukar laga. Sist de var här gjorde jag ju en enkel potatisgratäng med kassler i och det tyckte de var så gott att de också hade lagat det sen! Kul att kunna inspirera!

Nu ska jag plocka undan lite här och göra frukost. Sen blir det morgonbad! Har fått några nya hårprodukter från jobbet som var säljstoppade av någon anledning. Typ att det fattades svensk text på förpackningen eller liknande. Inget farligt alltså!


                                 

                                Redken shampo och balsam för färgat hår. Tackar!

          Nej, nu mera kaffe och en vitaminbrus så hoppas jag att huvudvärken ger med sig!

                                                         Ha en skön söndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar