tisdag 14 oktober 2014

Tisdagsshopping.




                                                                          God kväll!

Ledig igen. Och i morgon med. Skönt, men liiite långtråkigt faktiskt. Jag har liksom bara jobbat EN dag sen jag var ledig i helgen. Det var inte så att jag kände att jag verkligen måste vara ledig.

I morse åkte jag och Isan till IKEA. Jag hade först tänkt att vi skulle äta brunch där, men vi var så hungriga och så ville jag äta frukost med sonen innan han gick till skolan så vi hoppade över det.

På IKEA lämnade jag in Isan i "bollhavet" som hon längtat efter! Jag fick en hel timma egentid som jag förvaltade väl, tycker jag. Kom dock till kassan med endast två kuddfodral!

                 SANELA Kuddfodral IKEA Bomullssammet ger en djup färg och är mjukt att röra vid. Dragkedjan gör fodralet enkelt att ta av.
De ska förmodligen bo i sovrummet, men har inte bestämt mig än, Det kan även bli soffan. :)

Jag trodde att IKEA skulle ha plockat fram julsaker, men det enda jag såg var några guldfärgade blockljus? OK, det ÄR lite tidigt kanske, men jag gillar ju julen!

När jag hämtade Isan var hon nöjd med bollhavet men ville inte åka hem! Hon tyckte att vi skulle åka till CHILLI i stället! Sagt och gjort! Jag är inte den som klagar över det! Däremot har hon väldigt bråttom när vi är där inne och nästan springer genom avdelningarna. Förstår inte riktigt vitsen med det?

Jag hann i alla fall rycka med mig nya grytlappar, en grillvante samt en kökshandduk i samma mönster. Fanns bara EN handduk kvar, tyvärr. Hade gärna köpt en till. De var i ett sött, blommigt mönster som påminner om Cath Kidston eller  Greengate.

                                               Rose grytlappar 2-pack creme
                                           Rose grytvante 1-pack creme
                                                                            Jättesöta!

På Chilli har de även börjat med lite kem. produkter som deo, duschcreme m.m. Till bra priser! Vi köpte med ett storpack tvättlappar med Hello Kitty för endast 10:- De hade även en stor duschtvål med pump, också den med Hello Kitty för bara 20:- Vi har dock väääldigt många duschcremer hemma som vi måste förbruka innan vi köper hem fler! (hamster)

                                        
Efter det var vi bägge två nöjda så då åkte vi hem. När vi satt i bilen och närmade oss hem så sa Isan att hon hade ont i magen, och inte vet jag vad det var, men på eftermiddagen blev hon snorig och hostig så hon tog in täcke och kudde och vilade i soffan framför barnprogrammen en stund. Efter det kändes det som hon kryade på sig??

I morgon tänkte jag åka till Erikshjälpen! Vi har inte varit där på evigheter så det kan bli kul. Ska kolla efter ett dockskåp tänkte jag. Bland annat. Det är ju det som är lite kul, att man aldrig vet vad eller om man hittar nåt?!

Nu är det läggdags. Väntar bara på att få höra sonens mopedknatter först innan jag kan somna. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar