lördag 11 oktober 2014

Mysig filmkväll!




                                                                    God kväll!

Ser att det är en hel vecka sen jag var inne sist. Oops. Men jag har jobbat ganska mycket och varit trött på kvällarna så det är därför. Isan har bestämt sig för att vid halv sex är det helt OK att gå upp. Där är vi oense, men jag har inte så stort alternativ när hon bestämt sig. I morse var hon till och med vaken klockan 5:00!!! På en ledig lördag. Man blir ju gråtfärdig. :/

Och så tidigt har det ju inte börjat några barnprogram vilket brukar vara min räddning så man kan snooza lite.

                                                     

Nåväl. Idag blev hon tydligen trött efter att ha sovit för lite och tog ett eget initiativ till middagslur och sov i två och en halv timme. Jag passade på att plöja igenom veckans Hem till gården! :)

När hon vaknade var jag trött och seg men vi tog oss iväg till Coop och handlade lite smått. Sen kollade vi på Hitta Nemo och åt hamburgare framför TV:n. Isan tyckte att vi hade jättemysigt. Och det hade vi ju! Vi brukar inte äta framför TV:n annars. Dels får vi inte plats alla fyra och dels vill jag inte hålla på och kladda i med mat i soffan, men ibland kan man göra undantag. Det här var ett sånt.

                               

Isan har slutat med nattblöja och det har gått hur bra som helst, peppar, peppar. Ingen "olycka" på hela veckan.

Hon börjar verkligen bli stor min lilla tjej. Och min stora kille börjar bli stor... Och en typisk tonåring. Gaaah. Ikväll sover han över hos en kompis och då vill man ju såklart veta vilka som ska dit, om hans föräldrar är hemma osv. Men då är man bara jobbig...Och då tror jag ändå inte att jag är särskilt jobbig faktiskt. Han har det nog väldigt fritt vad det gäller tider och så. Men igår gav jag inte med mig när han ville att flickvännen skulle komma hit klockan halv tio på kvällen. Där gick min gräns. Han fick heller inte åka till henne vid den tiden.

Det har varit en hel del överfall här i närheten, helt oprovocerade, och man blir ju väldigt orolig då. Det kan ju lika bra hända honom som någon annan. Men inte om han är hemma!

Jag bävar för den dagen han tänker gå ut på krogen. Usch. Vill inte tänka på det ens.

I morgon ska vi åka på höstmarknad med mamma. Mysigt! Det gäller att njuta av den här vackra årstiden när tillfälle ges!


Vackra liljor i vas från H&M.

Ha en fortsatt fin lördagskväll och glöm inte att det är säsongstart på Downton Abbey ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar