onsdag 29 oktober 2014

Varde ljus!



                                                                    Hej svejs!

Åh, vad bra att allt funkar när det måste funka! Elektrikern tittade in tio minuter innan jag skulle till jobbet igår morse. Stress, stress! Det var en huvudsäkring som hade gått och vips så fungerade allt igen. Utom TV:n skulle det visa sig. Den ville inte hoppa igång igen utan stod bara på stand-by hela tiden. Jag googlade lite och det verkar som att det inte är helt ovanligt så jag ställde in mig på att köpa ny TV när mannen kommer hem. Men idag när jag kom hem så provade jag att sätta på den igen och då kom den igång! Den behövde nog bara vila upp sig en kväll?

                                                        

Idag flexade jag lite på jobbet. Egentligen jobbar jag 6-12 men eftersom dagis öppnar halv sju och mannen är bortrest så började jag sju och slutade klockan ett! Såå skönt! Särskilt efter en natt from hell! Jag gick och la mig klockan tio utan att vara särskilt trött, men man har ju lite panik när man ska upp tidigt. Klockan elva släckte jag men kunde inte somna. Och så började huvudvärken komma krypande. Gick upp och tog en tablett och försökte sova igen. Gick inte så bra. Sonen hade sin flickvän här och de har inte lika bråttom att sova som jag.

                                

Sen vaknade Isan av att hon slog sig i huvudet i sin byrå! Hon envisas med att hon ska sova på golvet och där är det ju fullt av grejer. Så hon fick komma in till min säng och sova där. Då blev det väldigt varmt och jag gick upp och öppnade fönstret, gick ut i köket och drack vatten. Osv. osv. Sista gången jag kollade på klockan var hon halv två och jag skulle upp kvart i sex. Bah!

Nåväl, nu ligger dottern i sin säng på golvet och sover, sonen är hos sin flickvän och jag har en skön hemmakväll att se fram emot!

Och i morgon är jag leeeedig! Isan ska på Mulle på morgonen och då ska jag passa på att städa upp lite inför helgen. Jobbar dock hela helgen, tyvärr. Inget halloween firande för vår del alltså. Känns i och för sig som det kvittar. Sonen är inte hemma och Isan är för liten för att intressera sig för det tror jag.

                               Nu ska jag kolla på Hem till gården på TV4 Play!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar