torsdag 16 oktober 2014

Middag i mörkret.



                                                               God morgon!


Har en liten stund för mig själv innan jag börjar jobbet. Ska försöka att njuta och ta det lugnt, men det är lättare sagt än gjort. Man vill måste ju passa på att plocka undan så mycket man kan när man hinner.

Igår kväll hade vi strömavbrott här i ungefär en kvart. Det var lite lustigt för vi hade precis satt oss ner och skulle äta middag då allting slocknade. Som tur var hade jag redan tänt några ljus och med hjälp av dem kunde vi tända några fler. Och tack och lov var ju maten färdig! Man tänker onekligen på hur svårt livet skulle vara utan el. Och hur svårt livet är för många människor här i världen vars enda uppgift verkar vara att hålla sig vid liv, utan el eller färskt vatten i kranen.

Vi mumsade på ytterfläskfilé tror jag det heter? I en god gratäng med bacon och champinjoner, samt färska tomater. Såsen gjorde jag på vispgrädde, sötstark senap och en hönsbuljongtärning. Gott!
Till det åt vi stora pommes och vitlöksbaguetter.


                                           
Igår var vi på Erikshjälpen, men vi hittade ingenting. Lika bra det kanske. Jag har ju börjat bli sugen på ett dockskåp att renovera, men det är inget akut precis. Det kan nog egentligen vänta till Isan är äldre, men när man får en idé så vill man ju oftast genomföra den direkt!

                                          

                                     

                                             

                                                          Bilder från Nordiska museet.

                Nej, nu har jag druckit upp mitt kaffe så nu ska jag plocka undan det sista innan jag åker.

                                                                         Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar