lördag 15 februari 2014

Barnvagnsköp och roadtrip till Kopparberg. (Nu med bild :) )

Gokväll!

Ledig lördag!

Idag har vi tagit en liten "roadtrip" till Kopparberg, minsann! En nätt resa på ca 16 mil tur och retur i värsta snöovädret.

Jag har funderat ett tag på att byta vagn till något mindre och smidigare än den vi har nu eftersom Isan i stort sett slutat sova middag i vagnen. På dagis sover de nämligen ute i sina vagnar året om, men hon har lagt av med det nu. Därför vill jag ha en ren sittvagn, den vi har nu är en kombi, Brio Happy som har varit jättebra men som sagt, den är onödigt stor nu.

Jag har suttit och kollat lite på Blocket för att hitta en fin begagnad och när jag såg den här blev jag helt kär!!

                                

                                                                        Så söt!

Liten och nätt och enkel att fälla ihop. Hoppas att vi kommer att trivas ihop!

Jag hade hoppats på att kunna gå en liten runda i Kopparberg och kanske ätit en lunch eller så, men det var ingen större idé. Det var ett sånt fruktansvärt snöoväder så det var bara att vända och åka hem igen. Synd. Jag har aldrig varit i Kopparberg och jag tycker det kan vara roligt att se nåt nytt nån gång! Inte för att jag vet om det finns något att se direkt, men det är ändå kul!

När vi åkte hem så åkte vi förbi Guldsmedshyttan och där kände jag igen färgaffären där vi beställde köksluckor till våran förra bostad. Dock stannade vi inte där, även om jag gärna skulle ha gjort det för de har en superfin inredningsbutik där också. Eller hade. Jag vet inte om den är kvar nu för det är tre år sen vi var där. Deras blogg verkar inte vara uppdaterad på länge? http://df-interiorab.blogspot.se/

                                                    Här är några bilder från deras blogg:


                                               

                                                   

                                                 

Isan somnade på vägen till Kopparberg och då var klockan kanske halv tio, sen sov hon ända till vi var framme. Trött tjej. Å andra sidan vaknade hon klockan sex i morse. Sovmorgon vad är det?

O hade vaknat och ätit en ölkorv (!) till frukost, så han var hungrig. Fiskpinnar med kokt potatis, ärtor och skagenröra fick det bli! Till efterrätt blev det kaffe/te och gammaldags kokosboll från Ländia. Mums!

                     

                                                    Bild lånad från http://marketnews.se/

Helt klart de godast bollarna! Alldeles fluffiga och underbara utan den där kexbottnen som är i vissa kokosbollar.

Isan har varit lite "konstig" idag så jag undrar om hon håller på att bli sjuk igen? När klockan var runt tre blev hon trött igen och bad om att få gå och lägga sig och sov ända till klockan fem. Sen kom hon upp, vi pusslade lite och läste några böcker. Till kvällsmat blev det en enkel räksmörgås och sen ville hon gå och lägga sig igen. Så strax efter klockan sju sov hon! Får se vad det blir av det här då?

Jag ska eventuellt jobba i morgon om min kollega fortfarande är sjuk. Han kände sig krasslig i fredags och skulle på herrmiddag idag så han visste inte om han skulle vara frisk på söndag??? Ehh...nähä? Vet man det två dagar innan? Och kan man gå på herrmiddag om nan är sjuk? Något skumt tycker jag, hehe. Men jag jobbar ju gärna så det spelar ju inte mig någon roll. Och Isan tycker ju att det är kul hos mormor och morfar, och de vill gärna träffa henne så alla vinner ju på det. Jag har ju vabbat så mycket den här månaden så lönen kommer bli ruskigt dålig i mars. Men nu kanske jag får vabba igen?


                                  

Nu ska jag kolla färdigt på Melodifestivalen följt av Sherlock! Trevlig kväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar