onsdag 12 februari 2014

Fika hos fina moster.

Hej, svejs!!

Idag har jag varit ledig och jag har mått tiptop!! Tjohoo, vad skönt att det inte blev någon magsjuka!!

På förmiddagen åkte jag och Isan till Blomsterlandet och Willys och handlade lite grejer. På Blomsterlandet köpte jag två såna där gröna halvklot eller hur man ska förklara? Som är i plast, ni vet? Ganska fina faktiskt!

Jag köpte ju två höga krukor/vaser på en loppis i höstas och sen dess har de stått i vardagsrumsfönstret helt tomma utan något i! Liiiite trist, kanske? Nu gjorde jag äntligen slag i saken! Jag vill inte ha levande växter där för dels står soffan för och dels så har vi gardiner som täcker hela fönstret eftersom vi har sån insyn. Inte vanliga gardiner alltså, utan luftiga som släpper igenom ljus förstås. Orka krångla in där och vattna stup i kvarten.

                    LILL Skira gardiner, 1 par IKEA Skira gardiner släpper igenom dagsljus men hindrar insyn, perfekt för en lager-på-lager lösning till ditt fönster.
Och senare i vår och sommar så ligger solen på hela eftermiddagen och då blir det varmt!!!

Jag köpte även en stor tallrik i pressglas som jag har satt mina värmeljushållare som jag har på köksbordet på. Men jag kommer nog även att använda det till annat. Servera fikabröd på kanske? Gillar pressglas!



Lånad bild från http://ljustorp.blogspot.se/

Och så köpte jag två buketter med blandade tulpaner. En till mig och en till moster som vi var hemma hos på kvällen. Inte ofta jag unnar mig blommor, men nu är jag ju ledig i helgen så då ska jag väl hinna njuta av dem?

 
Bild från http://www.blomsterframjandet.se/

Sen gick vi in en sväng på Willys och handlade lite smått och gott. Lite plock till fredagskvällen och semlebullar bla. Funderade en stund på att göra semlor idag, men det slutade med att jag frös in dem. Kanske gör i ordning alla och tar med till jobbet nån dag? Känns lite knasigt att göra TVÅ semlor bara när man ändå är i gång och stökar.

Isan sov en stund på eftermiddagen, helt på eget initiativ. Hon brukar inte sova på dagarna längre, men hon var nog väldigt trött för hon gick och la sig själv på golvet i sitt rum, och drog täcket över sig! Och där sov hon i en dryg timme. Ändå var hon trött nu på kvällen. Men det kan bero på att det blev lite senare än vanligt för att vi var hos min moster och fikade en stund.

Vi bor inte alls långt ifrån varandra, max 20 minuters promenad, men av olika anledningar så ses vi aldrig, tyvärr. Det är inte någons beslut egentligen, men det har blivit så eftersom de har gått med i Jehovas vittnen. Och som de flesta kanske vet så firar inte de jul eller födelsedagar. Och för oss andra så blir det ju ofta i samband med födelsedagar som man ses. Jag kan tycka att det är lite dubbelmoral det där, för när hennes son (min kusin) fyllde 30 år så var hon på festen. Hon kanske var där av en slump, men ändå. Hon kunde också åka till morfar med en blomma dagen EFTER hans födelsedag! Hon hade dessutom gardiner med lingon på till jul, i alla fall de första jularna när hon blivit ett vittne. OK, lingon ÄR inte jul kanske. Men nästan.

Nåväl. Min moster är jättego och hennes make är också trevlig så vi hade det jättemysigt! Vi drack te och åt ett ljuvligt frukt(?)bröd med lite ostar och marmelader. Efteråt åt vi kladdkaka! Yammi!

Hon hade köpt en liten söt klänning till Isabelle som var jättefin! I precis den storlek som hon har nu, så jag hoppas att hon hinner använda den.

                           
Söt med svarta leggings eller strumpbyxor till! Isan gillar Mimmi skarpt!

När vi skulle åka kändes det lite vemodigt och de vinkade länge i fönstret åt oss. Vi får helt enkelt bjuda hit dem någon dag! Hon har inga egna barnbarn än så då kan det väl vara extra kul att träffa vår lillfis kanske?

Nej, nu måste jag slita mig. Tidig morgon i morgon. Har redan förberett frukosten som jag tar med till jobbet, men ska lägga fram kläder också. Allt för att underlätta när man ska upp i ottan. Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar