lördag 8 februari 2014

Förkylningstider.

Godmorgon!

Då var det förkylt igen då! Var ledig igår och då började Isan att sjukna in med rinnande näsa, ögon och hosta. I natt har hon sovit i min säng och det har inte varit några problem alls. Ingen feber eller nåt och hon är pigg och glad. Men jag kan ju inte skjutsa henne till mor och far och riskera att smitta ner dem, så vi får vara hemma idag. Hoppas innerligt att hon blir friskare under dagen. Känns extremt surt att missa helgen också. Jag lär ju knappt få någon lön i mars om det ska fortsätta så här?

Nåväl, huvudsaken är att hon blir frisk. Och snart kommer hennes pappa hem, då kan han vara hemma och VABA.

Ringde V på jobbet och förklarade läget. Känns ju så extremt dumt att vara hemma igen. Jag har ju bara jobbat EN dag den här veckan, men det visade sig att hennes förkylning också hade gått om! Jag önskar såklart inte att någon ska vara sjuk, men det känns som folk har mer förståelse om de själv blir sjuka ibland.

Det värsta som finns är folk som säger: Jag blir ALDRIG sjuk!! Jo, vem som helst kan bli sjuk.

Nu måste jag gå och kolla vad hon gör. Det har varit tyst alldeles för länge...Hörs sen!

                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar