torsdag 6 februari 2014

Blawabsilan, 2½ års kontroll och schyssta kunder!

Hej på er!

Alla friska, tillbaka till dagis, skola och arbete igen! Jobbade kort dag idag, bara eftermiddag. Det gick väldigt fort! Gjorde inte många handtag, hehe. Ingen rusch direkt. 

En kul grej som hände var att en äldre herre kom fram till mig i kassan och frågade om det var mig han "trätade" på om ketchup? Och det var det ju, för en vecka sen kanske. Han hade köpt Heinz ketchup, 2 för 20:- men enligt kvittot hade han inte fått rabatten. Jag tittade på kvittot (det var inte jag som hade tagit betalt) och såg att det var två olika priser på ketchupen och sa då att han förmodligen hade köpt två olika storlekar på flaskorna. Men, nej, det hade han absolut inte gjort. Han vet väl vad han har köpt bla, bla. Som tur var hade han sin fru med som tyckte att de kunde gå hem och titta efter vad de hade köpt. Hon tyckte nog att det var lite pinsamt (?). 

Den här händelsen plus några andra gjorde mig lite låg resten av den kvällen, men sen släppte jag det och har inte tänkt på det förrän idag när han dök upp igen. Och han bad om URSÄKT!!! What? Kan det vara möjligt att en kund erkänner att han har fel??? Jag börjar så sakta att tro på mänskligheten igen.

Han berättade att han hade gått hem och kollat ketchupen och det var två olika storlekar på flaskorna, därav ingen rabatt. :(  Jag tackade honom för att han var så gullig och kom tillbaka för att be om ursäkt (kanske hans fru som tvingande honom?), och han tyckte att man ska vara schysst! Och det ska man ju såklart! :)

                                        MIT's LiquiGlide Solves Your Sticky Condiment Situations

Idag var jag med Isan på 2½ års kontroll, vilket hon klarade galant! Hon fick lite olika uppgifter att lösa, samt fick väga sig och mäta sig. Hon var såå duktig! Mammas gryn! 

                                             


Måste bara visa er det här roliga som jag hittade på Mia Öhrns blogg. Haha, gud vad jag skrattade!!!


Blawabsilan

September 18, 2013


Jag hamnade på bloggen Cake Wrecks igår och kom att tänka på en fantastiskt misslyckad tårta en kompis berättade om för några år sedan. Detta bloggade jag om redan 2010, men jag tänker att många av er läsare kanske har tillkommit efter det, så jag lägger upp text och bild igen.


När en kompis kollega skulle ordna dopkalas till sin son Movitz i höstas tågade han in på ett konditori för att beställa en doptårta. Han bad om blå marsipan och att Movitz namn och dopdatum skulle stå på tårtan, men när han ett par dagar senare kom hem med bakverket och öppnade på locket upptäckte han till sin stora förvåning en grön tårta med det märkliga uttrycket BLAwaBsilan på. Dessutom hade tårtan dekorerats med upp- och nervända hjärtan, och Movitz (stavat med litet m) dopdatum ändrats till den 26e i den märkliga månaden a, år 2000, istället för det korrekta 26/9 2009.

När kollegorna på kontoret fick se tårtan klurade de och kliade sig i huvudet tills de insåg att BLAwaBsilan helt enkelt står för blå marsipan, och att konditorn måste ha läst butiksbiträdets kanske slarviga anteckningar lite snett och upp och ner. Jag misstänker att konditorns modersmål inte var svenska, och inser hur svårt jag själv skulle ha för att dekorera tårtor på till exempel kinesiska, det skulle ju kunna bli hur knasigt som helst.

http://miaohrn.wordpress.com/

Haha, vad dumt! Hoppas de hade tid att göra en tårta som var enligt de RIKTIGA önskemålen! Kolla in fler "kakvrak" på http://www.cakewrecks.com/.

 Nej, nu ska jag gå och lägga mig. Ledig i morgon! Wihoo!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar