onsdag 26 december 2012

Mellandagsrea!

Har ni varit och fyndat nåt på mellandagsrean? Själv är jag inte så mycket för det där att trängas i butiker och just nu är det inget jag behöver så vi har inte varit ute på nån rea.

Tänkte åka en sväng till Rusta och byta den ena pläden som vi fick i julklapp. Den var så märkligt stel på nåt sätt, som att det låg en pappskiva i. Men vi tar det i morgon i stället. Ska ändå till svärmor på middag så då kan vi ta det i samband med det. Får se om det finns något kvar på rean då. Det är främst lite julpynt som jag tyckte var fint och utebelysning till altanen. Men finns det inget kvar så överlever jag ändå.



Eller förresten, nu verkar Isan redan vakna??? Då kanske vi ändå tar en liten sväng. Orka sitta inne en hel dag till och dega. Igår var vi inne hela dan och fullkomligen vräkte i oss godis. Nu har jag gömt det som är kvar så får mannen ta med sig det till Norge. Där går det säkert åt. Är dock lite sugen på att baka men skjuter det några dagar framåt. Har tänkt att baka vanilj och blåbärsbullar då jag har både en burk med vaniljkesella och två burkar blåbärssylt som jag köpte på Gekås.

Trodde jag var smart, men det finns väl inget värre att ge till en liten som kladdar ner ALLT i sin närhet. Nej, det får bli bullar i stället.

Har även hittat ett recept på en dessert med polkagrisar som jag ska prova. Man gör en botten på kakor som man krossar, ungefär som en cheesecake botten. Och kakor har jag massor! Jag är ju en hamster som handlar på mig när det är billigt och så står det i nåt skåp tills det blir gammalt och så får jag kasta det. Mycket ekonomiskt. Not.

Polkagrisar har vi också i en God Julskål, mest som pynt. Det är bara sonen som tar en då och då. Isan vill gärna ta en, men jag gillar inte att hon har hårda karameller i munnen.



Nu börjar resterna ta slut i alla fall. Det är bara lite Jansson, lax och äggstanning kvar. Skönt. Ikväll äter vi nog bara lite ost, kex och några ölkorvar. Vill få tomt i kylen igen så man kan köpa lite vanlig mat igen. Varför ledsnar man så fort på julmaten? Det kommer nog bli så att man utesluter mer och mer av den tror jag. I år hade vi tex. ingen kalvsylta eller leverpastej med på julbordet. Det är ju ingen som äter det. Jo, pappa skulle kanske ta EN skiva kalvsylta. Leverpastej äter man ju ändå ibland.

Jag tycker det är gott med svampkrustader på julbordet, men nu försöker jag ju köra lågkolhydrat och då  passar ju inte det så bra.



Nej, det blir nog inget Rusta. Isan somnade om och det snöar ute. Struntar i Rusta idag...tror jag. Velig.

Längtar till våren. Jag är ingen vintermänniska precis. Jag vill känna värme och ljumma vindar när jag är ute. Inte frysa om tår och nästipp. Förstår inte tjusningen med det. Att skotta fram bilen. Urrk. Nej, jag fortsätter nog att vara inne i mitt ide ett tag till. Ser fram emot vinterresa till Florida. :) Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar