tisdag 29 januari 2013

Äntligen!!! Ett gott LCHF bröd (recept).

Godkväll i stugorna!

Idag känner jag mig lite bättre i förkylningen och Isan är helt bra. Skönt. Jag ringde ändå och avbokade massagen igår, för jag visste ju inte hur jag skulle må idag och igår kände jag mig inte bra. Jag får boka en ny tid till nästa vecka i stället.

Idag har vi inte gjort något särskilt, snön har öst ner här på eftermiddagen. Jag bakade ett supergott bröd som jag hittade här. Det är garanterat det godaste LCHF brödet som jag någonsin ätit! Det smakar bröd helt enkelt. Andra bröd som jag har bakat förut har varit godkända eller inte godkända, vissa har jag till och med slängt.

                                                              

Jag gjorde i stort sett enligt receptet, dock hade jag smör i stället för kokosolja eftersom jag bara har smaksatt olja hemma och så tog jag fibrex i stället för kruskakli som jag inte heller hade. Nästa gång ska jag ta linfrön i stället. Tror det blir jättebra!

                                  

I morgon tänkte vi gå till öppna förskolan igen. Hoppas inte vi drar på oss några nya baciller nu. Nästa vecka tror jag dock att vi undviker att gå dit. Jag vill gärna att vi är friska till USA resan. Förra gången och när vi var i LA var jag snuvig. Inte så kul. Var som tur är inte sängliggande, men det är ju skönare att vara helt frisk!

På hotellet i LA var de så gulliga och serviceinriktade! Jag var inte så sugen på mat på kvällarna och vi åt alltid middag på hotellet, så då frågade jag om det gick att få te. Of course, sa de och så kom de med en trälåda med massor av olika sorters te, kanna med mjölk och en skål med honung. En åt jag en gudomlig hummersoppa. Egentligen var det en förrätt, men det var inga konstigheter med det. Sonen ville ha pizza en kväll, men när den kom så hade han fått huvudvärk och ville gå och lägga sig. Då la de pizzan i en doggybag som vi kunde ta med upp på rummet. Det var inget som vi frågade efter utan de bara tyckte det var självklart.
                                 
                                     

Nu ska jag gå och ta mig en liten kvällsmacka. Mums, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar