onsdag 9 januari 2013

Julen varar än till påska...

Hello!

Nu har jag jobbat färdigt för den här gången! Igår jobbade vi mellan 17-22 och idag mellan 5:45-10:30. Det är ju så svårt att varva ner när man har jobbat sent, så jag kom inte i säng förrän klockan tolv igår natt. Sen vaknade jag halv fem av en mardröm. Låg och försökte somna om, men gick upp klockan fem. Det var jag och några andra stackars krakar ute och åkte i mörkret men annars såg jag inte en kotte.

Sonen hade första skoldagen idag efter jullovet så han skulle ställa sin mobil på 6:20. Jag sa att jag skulle ringa och kolla att han verkligen kom upp, och det gjorde jag. Klockan 6:30, 7.00, 7:30 och 8:00. Fick inget svar varken på mobilen eller hemtelefonen. Jag kunde ju inte ringa till honom stup i kvarten så efter åtta gav jag upp. Då var det ändå för sent att komma i tid.

                                                             

När jag kom hem vid halv tolv var han precis på väg till skolan...Hans mobil hade såklart laddat ur under natten och hemtelefonen hade han inte hört över huvud taget. Han trodde att klockan var sex på morgonen när han vaknade eftersom inte mobilen hade ringt. Ehh...nej, det var den ju inte riktigt.

Jag kan ändå tycka att det är ganska bra att sånt här händer ibland så han lär sig att dubbelkolla, kanske ställa klockradion för säkerhets skull. Mamma kan ju inte vara med hela livet och se till att han kommer i tid. :o)

                                                         

Isan hade haft det bra hos mormor och morfar även om hon hade haft lite svårt att komma till ro igår kväll. Hon hade inte somnat förrän klockan åtta och det var ju ganska sent. Men hon gick upp desto tidigare! Redan halv sex skulle hon upp. Inte konstigt att hon är trött nu. Hon har sovit hela eftermiddagen och ville inte gå upp när jag gick in för att väcka henne. Kan bli en lång kväll.

Nu känns det riktigt skönt att vara ledig några dagar igen! Jag har börjat plocka ner julsakerna lite smått, så i morgon ska det nog vara färdigt. Förstår inte den där hetsen med att plocka ner julgrejerna så snabbt?? Det är som att det är fult att ha julsakerna kvar efter nyår? Åh, då ser man fram emot våren och köper vita (eller ljusrosa) tulpaner och lite nya gröna växter. Man är ju sååå trött på julen! Nu vill man att det ska bli vår!

                      
                                                             Åhh, så fräääscht!!!

Ja, ja. Våren kommer nog. Men inte riktigt än. Ledsen att göra er besvikna, men det dröjer nog minst tre (3) månader till dess!! Det är därför man åker på en solresa i februari!! :o) Då blir det bara lite vinter i januari och lite vinter i mars. I februari planerar man resan och njuter av den!

                                                     
Nu måste jag nog försöka väcka lillgrynet ändå, Klockan är ju snart läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar