lördag 5 januari 2013

Lördagsbestyr!

Det blev ingen pizza igår kväll, eftersom vi inte hade några krossade tomater hemma. Dumt. Istället plockade jag fram kex, fröknäcken, brie, soltorkade tomater, ölkorv, salami m.m. och så åt vi lite småplock i stället. Gott det med, och bra att "rensa" lite ytterligare. Vi hade mycket kex kvar från julafton, så det var bra att det gick åt. Kommer nog att baka en eller annan cheescake av de digestivekex som är kvar.



Ikväll blir det oxfilé som är kvar från nyårsafton. Har förstås legat i frysen de här dagarna, så den är nog god.    Killarna får pommes till, men själv äter jag nog bara lite grönsaker till.

Vägde mig igår morse, och det var inte kul!! Ingen minskning, utan snarare något uppåt! Jag litar inte så mycket på min våg men så fort det går åt fel håll så försöker jag tänka ytterligare på vad jag äter. I morse var jag dock hungrig. Drack två koppar äggmjölkslatte eftersom mejerivaror kan stoppa viktminskning. Till frukost blev det två stekta ägg och en Finn Crisp med bregott och en ljuvlig, lagrad herrgårdsost. Till lunch blev det något sämre. Vi kom i ofas eftersom vi kom iväg till IKEA ganska sent, så när vi kom hem var Isan jättetrött. Jag fick i henne en ½ banan, sen somnade hon.



Jag tog en tallrik med hallon, vispgrädde och filmjölk, toppade med linfrö, kokos och några valnötter. Sen satte vi igång och monterade ihop skrivbordet till O. Det blev jättebra och passade perfekt där jag hade tänkt att det skulle stå!

MICKE Skrivbord IKEA Kabeluttag och förvaringsutrymme baktill; samla grenuttag och sladdar utom synhåll men nära till hands.
Eftersom barnens rum är så små, så kan de inte ha så stora möbler och det här skrivbordet är bara 73X50 cm. Ovanför skrivbordet har han två hyllor till alla sina spel. De köpte vi på en loppis i somras för en 50-lapp! Konstaterade att jag och Isan får ta en sväng till till IKEA och köpa en liten vit Billy till resten av hans grejer. Men det gör vi i veckan. Det är ju inte så smart att åka till IKEA på helgen precis.

Såg ni filmen igår kväll? Jag gjorde inte det, den var ju hur seeeg som helst! Bytte till Maffiabröder i stället. Har nog aldrig lyckats se hela filmen, men den är riktigt bra. Slutade dock sent så i natt har jag bara sovit fem timmar...Blir en tidig kväll ikväll! Ska se stjärnorna på slottet först!



"Goodfellas"

Nu har Isan vaknat, som vanligt när jag sätter mig och bloggar. :) Ha en mysig lördag!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar