söndag 6 januari 2013

Urkig dag.

Godkväll i stugorna!

Idag har det varit en tråkig dag!! Mannen har åkt till Norge, och det var väl inte så tråkigt, men precis innan han skulle åka hade vi värsta bråket! Jag har varit trött nu några dagar pga. störd nattsömn och han har varit stressad pga han ska åka bort i en månad och i dag nådde väl det sin kulmen. Vi blev dock sams innan han åkte, men det känns ju så onödigt. Som vanligt är det bara missförstånd som gör att vi bli ovänner, och det är ju ännu mer onödigt. Ja, ja. Nu ska vi inte ses på fyra veckor så nu kan vi inte bråka på ett tag! :)

                                                     

Trodde aldrig att jag skulle säga det här, men jag ser fram emot att börja jobba igen! Jag behöver komma ut från hemmets fyra väggar och få träffa andra människor. Isan behöver också få komma ut och träffa barn som vill leka. Jag är såå less på att läsa barnböcker dagarna i ända! Jag vet att jag kommer tycka att det är tråkigt att jobba efter ett tag, men just nu känns det som att det kommer bli bra. Skönt att inte nöta på mannen också hela tiden. Jag tror egentid är otroligt viktigt och de senaste månaderna har jag inte haft någon sådan alls. :(

Jag förstår inte hur folk som har flera barn orkar? Det finns ju folk som har både fyra och fem barn??? Helt makalöst enligt mig. Dessutom är de oftast snygga, smala, har ett fint hem, bra jobb etc. etc. Hur går det ihop?

Jag känner mig helt DÖD på morgonen när Isan ropar. Tänk då att gå upp och det är 4-5 barn som vill ha ens uppmärksamhet? Som våran granne till exempel. Hennes tvättmaskin går oavbrutet. Då menar jag oavbrutet. Jag kan höra centrifugen klockan elva på kvällen när jag ska försöka sova. Hon dammsuger även varje dag. Ja, VARJE dag. Även på kvällen när hon kommit hem med alla barn och borde vara helt slut. Men då hör man att dammsugaren sätts igång.

Nu vet ju inte jag om det är hon som dammsuger, för det kan ju vara något av de stora barnen som hjälper till, men det dammsugs i alla fall dagligen. Med några undantag kanske.



Det kanske är jag som är slö? Jag dammsuger och tvättar när det behövs, inte innan. Det känns ju liksom något onödigt. Och självklart får ju en familj på sex personer mycket mer tvätt än en familj på fyra. Varav en är så liten så hennes kläder inte tar någon plats alls!

Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt och hoppas på att jag får sova 7-8 timmar. Sonen har en kompis här som ska sova över, men de gör inte mycket väsen av sig. En trevlig och väluppfostrad gosse är det. :)


Vi har ätit cheeseburgare med pommes och avocado till middag! Jättegott!! Jag gjorde färsen så här:

½ dl. pofiber
½ dl. vispgrädde
1 äggula
500 g. nötfärs
1 tsk. salt
1 krm. vitpeppar

Blanda pofiber och grädde och låt svälla i 10 minuter. Blanda ner övriga ingredienser noga. Stek i smör och lägg på en skiva cheddarost som får smälta. Mmmm...Barnen åt hamburgerbröd och pommes, och jag tog en avocado till. Färssmeten funkar perfekt till köttbullar också.

                             

Var in som hastigast på Coop Extra och handlade blöjor. Tre paket för 199:- fick man köpa. Jag köpte sex paket eftersom vi snart ska åka bort, och de blöjorna (två paket) har jag redan packat ner. Packade i en väska som vi ska ha som strandväska tänkte jag. Längtar! Om 39 dagar drar vi! Det ska bli såå skönt!

Vi satt och kollade på hotellet härom kvällen och det låg på topp 26 av alla hotell i Orlando. Och det finns många hotell där, så plats 26 känns jättebra. Det enda som jag gruvar mig för är flygresan som kan gå hur som helst. Hur underhåller man en 1½ åring i nio timmar?? Jag behöver tips! :)



Nu ska jag softa framför TV: n en stund. Tyvärr inget att se ikväll. Bara gamla filmer som man redan har sett. Forrest Gump ÄR bra, men hur många gånger då? Och Speed? Den är från 1994??? Kan de verkligen inte kosta på någon nyare film? Det blir till att zappa sig igenom kvällen. Hoppas ni får en skön natt!

                                             



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar