söndag 10 augusti 2014

Solhatt och Fransk chokladtårta.

Godmorgon!

Nu har jag tvättat ALLT i tvättkorgen så nu är det bara att börja packa! Jag och Isan kan nog dela på en resväska tror jag. Hennes kläder är ju så små så de tar ingen större plats. Och det är ju inte mycket man måste ta med sig. Det räcker ju med underkläder och några klänningar. Och badkläder förstås!!!

Jag hoppas hitta några enkla solklänningar på Mallorca för jag har väldigt dåligt med såna. Antingen korta som går till knät, eller nån lång att svepa runt i. Det borde väl finnas?

Jag behöver även köpa en stråhatt eftersom  jag är smått beroende av att skydda ansiktet från sol. Min förra är utsliten så jag köpte en ny från H&M i våras men den är liksom genomskinlig med en massa hål i, och den skyddar inte så bra som jag vill. Hattar borde ju också finnas, eller?


                     


Igår kväll var vi hemma hos min bror och firade far. Vi grillade korv och åt chokladtårta. Isan gillade chokladtårta. Sådan mor, sådan dotter. Hon är ju för rolig. Hon tittade inte åt kakorna och bullarna utan sa på en gång att hon ville ha tårta och vipsgrädde. Hon åt under tystnad och när hon var klar sa hon: Jag tar mer tårta! Hihi.

Inte: Jag vill ha mer tårta, eller - kan jag få mer tårta? Utan jag TAR mer tårta. Ingen koll på om någon annan ville ha eller om det räckte. Det gjorde det visserligen, men det lät så tokigt.

                        
                                              Fransk chokladtårta från Delicato. Jättegod!

Sen lekte småkusinerna i kusin E:s underbara lekstuga. Den är såå fin! Helt inredd i rosa och turkost. Mina älsklingsfärger! Och så hoppade de studsmatta! Och J tog ett dopp i poolen. Det är rena leklandet hemma hos dem!

När vi skulle åka hem kom min svägerska med en hel kasse med kläder efter E som hon vuxit ur. Jättefina! Det var tunikor och jeans, pyjamas och fleecebyxor. Jättetack!! Jag har fått kläder förut av dem och jag är så tacksam för det. Det går ju verkligen åt ombyten när de är på dagis.

Nu, frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar