lördag 2 augusti 2014

Rice krispies treats med marshmallows från Haribo!

God lördagskväll!

Idag har jag varit "gräsänka" då mannen har varit och åkt båt med en kompis hela dagen, och nu på kvällen skulle de ut och äta. Jag och barnen har varit hemma och myst med tacos och lördagsgodis. Jag har tryckt i mig en hel påse skumgodisar så nu står det mig upp i halsen!

Apropå skumgodisar så fick jag faktiskt en påse marshmallows från Haribo i brevlådan härom dagen, men dem ska jag baka med tänkte jag. Jag googlade runt lite och fastnade för ett amerikanskt recept på Rice krispies treats!

                 

Finns alltså att köpa färdigt, men jag tänkte baka själv. Vet inte om det finns i Sverige???

RICE KRISPIES TREAT

3 msk smör
300 g marshmallows
1,5 liter rice krispies

Gör så här:
Smält smöret i en kastrull på låg värme. Häll i marshmallows och smält dem under omrörning, se till att blandningen inte bränns i botten på kastrullen. När allt är smält tas kastrullen från plattan och rice krispies hälls i. Blanda ordentligt. Ta ur smeten och lägg i en smörad form. Blöt händerna med vatten och tryck sedan ut massan i formen. Låt kallna och skär sedan i önskad storlek. 

        
Jag har alltså aldrig smakat dessa godbitar, men nu har jag både Rice krispies och marshmallows i skafferiet så nu har jag ett perfekt tillfälle. Verkar det inte gott att doppa dem i smält choklad? 

Kanske bakar dem redan i morgon förmiddag och tar med till badet? Det ska bli närmare 30 grader i morgon. Det kräver bad! Det kanske dessutom är årets sista? Nu kommer en lång sexdagars arbetsvecka och sen är vi ju ganska långt inne i augusti. Depp, depp. Vi har sneglat lite på en sista minuten resa men inte bestämt oss än. Jag har sparat en semestervecka till mitten på augusti då skolorna har börjat men vi får se om vi åker någonstans. Är vädret så här bra så kanske vi bara är hemma och skrotar. Vi får se vad det blir!

Nu blir det sängen och Murdoch Mysteries. 


                                                      
                                                      Yannick Bisson, mmm...mums!

                                          

                              

                                                                        Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar