lördag 30 augusti 2014

Och ännu mera höstnytt till hemmet!

Hej svejs från en trött mamma!

Vill bara tipsa om att på Ellos kan man handla för HALVA reapriset just nu! Gäller till och med söndag. Jag hittade nya gardiner till köket som ser supersöta ut och som jag spanat in förut. Tror att jag fick sista exet??

Knytbandslängder till själva matrummet, och matchande hissgardin till köket!

                                               

                                                        

Grå med små vita prickar. Hur gulligt som helst! Jag har varit sugen på grått nu efter sommaren så det här blir perfekt. Funderar på nya tallrikar också från IKEA, samt nya bestick. De mattallrikar vi har nu har nog hängt med i tio år, och besticken har jag haft sen jag flyttade hemifrån!!

Gillar den här serien, Arv i grått. Finns även i vitt och rosa.

                 ARV Tallrik IKEA
Och helt vanliga bestick, Dragon.

                     DRAGON Bestick 24 delar IKEA
Det viktigaste med bestick är att de är sköna i handen. Att äta med. Sen får de såklart vara fina och enkla att rengöra.

Idag har vi varit en snabbis på biblioteket. Jag och Isan cyklade upp på förmiddagen, tog en kvart ungefär, lånade tre böcker och cyklade hem igen. Det är såå skönt att ha så nära till stan och ändå inte bo mitt i smeten.

Efter lunchen tjatade Isan om att vi skulle gå till lekparken och jag gav med mig. Tog en kaffe i termosmuggen för att orka. Tycker det är hyfsat tråkigt i parken, men men. Man får ju offra sig ibland.

Vi gick till "banangungan" först, men den dög inte. Då skulle vi vidare mot nya mål och det var faktiskt jättekul att få se området vi bor i från ett annat håll! Normalt sett så cyklar jag förbi på utsidan men på insidan av husen var det jättefint! Fina grönområden och grill och lekplatser! Mysigt.

Vi avslutade med ytterligare en park lite närmare oss, men då blev Isan akut kissnödig och ställde sig och kissade!!! Rätt genom byxorna och ner på skorna! Arrgghh!!! Det var bara att ta av kläderna nertill och gå hem!

Och när vi kom hem så ville hon gå och sova så hon var nog också jättetrött. Inte alltid så lätt att kontrollera blåsan när man är liten. Jag borde nog göra någon nytta nu när hon sover, men jag orkar inte. Är sjukt trött! Får man slappa när man är ledig utan att få dåligt samvete?

       

Jag läste att Magdalena Graafs äldste son Isak har avlidit. Så fruktansvärt hemskt. Jag kan inte föreställa mig den smärtan. Och vill inte heller. Bara 19 år. Vidrigt. Jag lider med henne och hennes familj. Det kan inte finnas något värre än att förlora sitt barn.

Jag är så oerhört tacksam för mina fina barn som jag älskar över allt annat!

Och Brasse har också dött. Jättetråkigt, men han var ändå äldre (69 år) så det känns på nåt sätt mer OK om ni förstår vad jag menar. 69 är ju inte heller någon ålder egentligen. Lika mycket som min mamma är och hon känns inte gammal. Usch, det är ju för trist. Det borde vara någon åldersgräns på att dö. Typ 85 kanske? Är man färdig med livet då? Eller 90 eller 100? Svårt att veta eftersom vi alla är olika.

Jag har en kund på jobbet som är född 1921. Samma år som min mormor var född, och den här lilla tanten är så go, så go. Hon kommer flera gånger i veckan och handlar lite grann. Hon betalar med ett kort som hon knappt behärskar och hela kön får vackert vänta tills hon är klar. Jag tycker det är starkt gjort att promenera med sin rollator till affären helt själv när man är 93 år.

Jag som är trött redan nu, hur ska det bli när jag blir 93? Nej, nu får jag rycka upp mig! Mer kaffe!

                                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar