lördag 16 augusti 2014

Och öser ner...

God morgon!

Jaha, här regnar det fortfarande. Eller igen kanske jag ska säga för igår kväll klarnade det upp och det blev en härlig sommarkväll. Vi åt middag på restaurangen nere vid stranden och sen gick vi till lekparken en stund. Vi avslutade med en kort promenad och sen blev det fredagsmys på hotellrummet. Men nu regnar det som sagt. Ingen tripp in till Alcudia i det här vädret, tack. Det får bli en tidig långlunch i stället och så får vi hoppas på bättre väder mot eftermiddagen.

På väderkartorna ser det ut som att det ska bli bättre vid tre-tiden och sen ska det bli fint väder resten av dagarna som vi är här.

Idag märktes det att ingen ville sitta och äta frukost vid restaurangen vid havet, då de inte har något riktigt tak. Det är bara som något veckat skydd mot solen och det droppar igenom det. Det var världens kö när vi kom ut från frukosten. Vi behövde inte köa, men visst märktes det att det var mycket folk. Det blir en enorm ljudnivå där inne. Typ skolmatsal. Alla som är här reser ju med barn i någon ålder och det märks, om man säger så.

Det finns mycket att välja på både till frukost, lunch och middag. Idag åt jag yoghurt med pumpakärnor och musli, två stekta ägg och några bitar ost. Till det drack jag två koppar cappuccino. Jag ska försöka undvika vete som jag tycker gör mig svullen över magen, men det är inte lätt. Igår åt jag två rostade mackor och häromdan åt jag en sockermunk!!! Till frukost!! Väldigt god, men väldigt onyttigt.

Till lunch brukar det bli pasta eller någon pizzaslice med grönsaker till och färsk frukt till efterrätt. Och till middag kött eller fisk med pommes och nån sås, samt grönsaker. I början tog jag av alla tårtorna för att smaka vilken som är godast, och tyvärr är det ingen som är riktig god alls. Eller det kanske är lika bra?

Jag kan tänka mig att man kan öka kraftigt i vikt om man inte tänker sig för här. Det är så lätt att man "unnar" sig lite extra när det ändå ingår. Jag har i alla fall inte druckit någon alkohol, och då ingår ju även det om man vill ha, men det tycker jag verkligen är onödiga kalorier. Det skulle ju vara gott med en Pina Colada så det kanske det blir någon kväll då? Det är ju ändå semester....

                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar