söndag 3 augusti 2014

Att åka eller inte åka...???

Om en vecka har jag semester. Jag har helt avsiktligt sparat en semestervecka för att kunna ta en billig sista minuten resa när skolorna startat igen efter sommarlovet. Men nu sitter jag här och har världens beslutsångest. Från vår flygplats kan vi åka till Mallorca för 3500:- . Inte jättebilligt. Från en grannstad kan vi åka för 2000:-. Jättebilligt!!

Men det är en dag senare vilket betyder att jag måste höra med chefen om jag kan ta ledigt en dag till, vilket inte borde vara något problem i och för sig. Det andra bekymret är att det flyget går klockan 21 vilket jag tycker är alldeles för sent, då är man inte framme förrän halv ett på natten och sen ska man åka till hotellet också, vilket säkert tar en timme minst.

Och framförallt så måste man ju åka till och från vår grannstad dessutom. Där försvann ju det bekväma med att flyga "hemifrån".

När jag läser det som jag just har skrivit så känns det som jag redan har svaret. Om vi ska åka så får det nog bli härifrån ändå. Men det kostar 4500 kronor mer. Hmmm.... Frågan är kanske om vi ska åka över huvud taget?

                                

Det blev inget bad idag. På förmiddagen var det helt igenmulet så jag och Isan åkte till Ica Maxi och handlade i stället. När vi kom ut hade det spruckit upp så då tänkte jag att vi kunde sticka iväg efter lunch, men när vi kom hem så hade svärmor ringt och frågat om de kunde titta förbi, och det kunde de förstås. Vi fikade lite och så hjälpte W sonen med hans cykel, och sen åkte de hem. 

Då var klockan nästan halv fem så då tappade jag lusten att hitta på nåt så sen har vi bara suttit och degat. Trist. 

Nu ska jag gå och sova! I morgon ska Isan till sitt gamla vanliga dagis igen. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar