torsdag 28 augusti 2014

Lite höstnytt till hemmet!

God kväll!

Låååång dag idag. Började klockan sju, egentligen skulle jag börja klockan sex men har fått dispans eftersom jag är solokvist med Isan nu. Jobbade till kvart över tre och sen åkte jag och hämtade en snorig dotter. Och trött. Hon somnade en stund i soffan medan jag gjorde kvällsmat.

Efter maten badade vi och sen läste vi några sagor. Och vid åtta kom hon i säng, dock somnade hon inte förrän halv nio, men nu är det tyst där inne! :)

Får se hur snuvan utvecklas. Vill INTE vabba!! Det är ju bara en dag innan jag är ledig i helgen. Men, men, är hon sjuk så är hon.

Igår hade vi en heldag ute i Marieberg. Först var vi på Chilli där vi köpte två kuddar till Isabelles rum. En ceriserosa och en turkos. Bägge två i sidenlook. Fint!

                                 
Jag köpte ju en liten byrå på Blocket i exakt samma turkosa färg i somras och den får nu utgöra basen för färgvalen i rummet.

Efter det åkte vi till Blomsterlandet och köpte lite blommor till altanen. Två röda cyklamen, en silverek och en murgröna blev det. Gäller bara att komma ihåg att vattna nu också! Tycker det är så trist att vattna av någon anledning?

        

        Bild lånad från http://www.odla.nu/

Sen åkte vi till IKEA där Isabelle fick vara i bollhavet för första gången! Succé! Jag hämtade dock henne efter en halvtimme eftersom det var hög tid för lunch så då gick vi och åt köttbullar!

På IKEA köpte vi en stekpanna, madrasskydd plus några småsaker och sen åkte vi hem! Då var vi trötta bägge två och Isabelle somnade i bilen på väg hem. Pluppan.

Ikväll var det premiär för Lyxfällan som utspelade sig i Örebro denna gång. Jag kände igen pappan till han som var med. Han är även pappa till en av sonens bekanta. De lekte några gånger när de var yngre. Han verkade sympatisk, och det var kul att se för jag har fått för mig att han är lite surmulen, men det verkade alltså inte stämma. :)

Nu ska jag njuta av Hela Sverige bakar! Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar