måndag 11 augusti 2014

Bokat taxfree - check!

Hej, svejs!

Då börjar det närma sig! Skönt att slippa jobbet ett tag. Är redan less på vissa av mina kollegor. Orkar knappt gå in på det, men det handlar om det nya schemat. Jag är den enda som inte kan jobba vilka helger som helst, eftersom sonen bor varannan vecka hos mig, och givetvis vill jag vara ledig när han är hos mig. Inga konstigheter? Ändå lyckas de fippla till schemat så att JAG ska byta helg!! Jag blir så j...la förbannad!

För att de tomtar som har gjort schemat TROR att jag jobbar när sonen är hos mig. MEN FRÅGA ISTÄLLET FÖR ATT TRO!!!! Varför skulle jag gå med på att jobba när min son är hos mig? År efter år liksom. Visst att vi kanske bytt helg någon gång, hans pappa och jag men det är UNDANTAG!!

GRRRR. Hoppas verkligen att de reder upp det här tills jag kommer hem igen. I övrigt såg schemat hyfsat bra ut. Det är ju alltid för och nackdelar med allt. Fördelarna är långa och få dagar = många lediga dagar. Nackdelarna är fredagskväll till 19:30 plus jättelånga dagar på helgen. Kommer inte se mycket av familjen då inte.

Nåväl, nu ska jag slappna av och njuta av semestern, men det skulle ha varit bättre om inte detta kommit och stört.

Jag har förbokat Taxfree till hemresan. Mascara från Clarins och ansiktsvatten från Clinique. Och en flaska Bacardi razz till kattvakten.

                                                      

                                 
                                 

I handbagaget kommer vi ha nötter, lite godis och lite pyssel samt några nya nummer av Amelia som jag inte har hunnit läst. Perfekt att ha dem nu på resan!

Nej, nu ska jag laga middag och sen ska vi köra ut katten till B igen. Hans andra hem! Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar