söndag 15 mars 2015

Kalasdags!



                                                              God kväll!

Idag hade vi kalas för mamma som fyllt 70 år, samt mig och mannen som också fyllde i februari. Det var bara ett problem. Mamma blev sjuk! Hon ringde på förmiddagen och sa att hon hade huvudvärk och ont i halsen!!

Ingen av oss har ju lust att bli sjuk igen och det samma gäller ju min bror som har tre barn. Att ställa in var inte heller aktuellt eftersom de hade köpt en smörgåstårta för 15 personer! Den går ju liksom inte att spara, och inte kan de äta upp den själva heller.

Det återstod alltså för oss att ha kalas ändå - utan mamma! Väldigt tråkigt och jag förstår att hon var hemskt besviken. Vi får hoppas att hon kryar på sig så kan jag och brorsan åka dit senare i veckan och uppvakta.

Pappa hade köpt med smörgåstårta från Smörgåsbutiken som jag tycker har de godaste tårtorna i stan.

                                
                                 Bild lånad från http://www.smorgasbutiken.se/

Till dessert åt vi dels en vetekrans som min fina lilla brorsdotter E bakat med hjälp av sin mormor! Supergulligt!! Dels åt vi fransk chokladtårta från Delicato med en gräddklick till. Den kan jag verkligen rekommendera om man vill komma enkelt undan. Jättegod! Den finns att köpa i de flesta butiker tror jag. Har sett den både på Coop och Willys.

                       
Vi fick finfina presenter både mannen och jag. Av min bror med familj fick vi en lyxig "goodiebag" med kex, dessertost, marmelad, chokladbollar, smoothie (!), samt fina glas från SAGAFORM.


                                          

                                                                Söta och somriga!

Av mamma och pappa fick vi en multihackare från Jula till lök och grönsaker! Väldigt praktisk!(???) Samt Trisslotter.

                               
Dessutom fick vi två vackra buketter med rosor. Det är jag inte bortskämd med precis. :)



Stackars kusin J blev rädd för katten och ojade sig högljutt. Först förstod jag inte vad det var som lät, för det lät som nåt slags fågelkvitter (!). När vi stängde in Findus blev han nöjd och satt fint vid bordet och åt. Vid halv sex tyckte han att det var lagom att gå och började klä på sig! :)

Det blev ett trevligt kalas för oss i alla fall och pappa tog med sig både smörgåstårta och chokladtårta hem till sjuklingen.

I morgon börjar jag klockan sex så nu är det dags att hoppa i säng! Natti!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar