onsdag 25 mars 2015

Kinamat och presentshopping.



                                                                  God dag!

Oj, vad jag känner att jag har uträttat saker idag! Först var jag hos optikern för årets synundersökning för linserna. Jag behövde inte ändra styrkan alls på linserna så det var bara att köra på. Sen gick vi över till glasögonavdelningen och valde ett par bågar till mina nya glasögon. De gamla glasögonen är tolv år (!!!) så det var på tiden. Jag valde en svart plastbåge från Chanel som jag tror att jag kommer trivas i. Jag fick hjälp av en kvinna som verkade kunna sin sak och sånt tycker jag är skönt. Det blir lätt att man låser sig vid en viss modell och inte vågar testa nåt annat.

                                    De är klara att hämtas redan i morgon så jag visar då!


                               

                                         

Vi tog en snabblunch på ett kinsesiskt "hak" där de serverade buffé för 85:- men det var inget vidare faktiskt. Annars gillar jag kinamat, men det finns bättre ställen i stan. Friterade räkor i sötsur sås är ju såå himla gott!! Och friterade bananer. Namnam.

Efter det slank vi in på Lindex en snabbis där jag köpte ett shapinglinne som håller in lite så man känner sig tightare. Hade en kupong på 25% rabatt så därför passade jag på!

Efter det gick vi in på Kapp-Ahl för att köpa födelsedagspresent till J som fyller tonåring idag!!
Jag hittade en cool T-shirt med text som jag tyckte passade honom:

Och en rolig pyjamas som jag tror att han har användning för.

Hoppas att han blir nöjd!

Nu börjar det bli dags att hitta på kvällens middag. Det är alltid lika svårt. Ska inventera kylen så får vi se vad det blir!
Ha en fin kväll!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar