lördag 14 mars 2015

ICA MAXI Sörbyängen.



                                                        God eftermiddag!

Ingen rast och ro här idag heller. På förmiddagen åkte jag och Isan till Willys och handlade mat samt kikade in på Blomsterlandet på Isans begäran. Efter det åkte vi hem och åt lunch, kalvstek med potatisgratäng. Helt OK. Hängde en tvätt och slängde i en till och plockade undan efter lunchen och tog på oss ytterkläderna igen för att ta en promenad till nya Ica Maxi som öppnade i onsdags.

Det var jättemycket folk där idag med så vi köpte bara det jag hade skrivit på listan och det var inte mycket. Vi promenerade ju så då kan man inte ta så mycket.

På Ica var det väldigt fräscht och fint måste jag säga. Imponerande entré med frukost/fika/pizza disk som såg trevligt ut. Pizza med läsk kostade bara 49:-!!!



I övrigt hade de lite sommarlek, böcker och pyssel och sånt. Underkläder och strumpor fanns där med och lite husgeråd. Sen kom det förstås en stor matavdelning med en fin delikatessdisk.

Känner att jag vill gå där ensam en vardag och titta i lugn och ro, för att riktigt kunna göra mig en uppfattning. Det tar mig ca 5 minuter att gå dit, så jag får väl ta med mig min "dramaten" och gå dit nån dag innan jobbet kanske?

                                                     

Sonen sms:ade och frågade om vi ska kolla på Mello tillsammans men jag är ju inte ett dugg intresserad. Trodde verkligen inte att han var det heller??? Vi får se om vi tittar. Känner mig väldigt obrydd faktiskt. Brukar kolla på Morden i Midsomer i stället på 8:an. :)

     Ikväll blir det Lasagne till middag. Bekväm "bjudrätt" att ställa fram på bordet. Vad äter ni??

      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar