söndag 22 mars 2015

Sovmorgon.



                                                                       Not.

Isan vaknade halv sex i morse och sen roade hon sig med att hoppa i sängen, klättra på mig, krypa ner under mitt täcke, tjata om vatten, tjata om att gå på toaletten osv. När hon till slut gick upp och lekte lite själv så kom katten och la sig på mig och sov. Efter en stund kom hon in igen och fortsatte sitt enträgna lekande i sängen. Varför kan hon inte bara ligga snällt och titta på barnprogrammen??

                                                   

Vid kvart i nio kände jag ändå att jag kanske hade fått några små "powernaps" så då gick jag upp och satte på kaffet och gjorde frukost. Igår köpte jag massor med gott till morgonyoghurten, som linfrön, pumpakärnor och torkad frukt. Och nu kokade jag ägg som vi åt med räksallad till. Mums! Isan åt upp ALL räksallad som var kvar i burken. Det dröjer nog till hon vill äta lunch skulle jag tro.

                                       

Nu är det bara två dagar kvar att jobba innan semestern. Längtar sååå!! Jag är så less på allt just nu så jag måste komma ifrån. Igår satt jag i kassan och kände bara, tjugo år kvar till pension!! Ska jag sitta här i tjugo år till, dag ut och dag in, med samma kunder, samma varor etc. Jag måste nog försöka att hitta arbetslusten igen. Vet inte hur det ska gå till dock?

Förhoppningsvis känns det bättre efter ledigheten. Då är det påsk och efter påsk ska jag faktiskt göra något jätteroligt som jag verkligen ser fram emot. Det är lite hemligt eftersom alla inblandade inte vet om det än. Så jag får helt enkelt återkomma med det.

                                 Nä, nu måste jag göra mig i ordning och åka. See you later!

                    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar