söndag 1 mars 2015

Idag - Kal la la la las!!



                                                                God morgon!

Idag firar jag och mannen våra födelsedagar, några veckor dagar försenat, men ändå. Det är bara mannens familj som kommer över, min familj får vänta ytterligare ett tag! :) Det är ju så att vi är många som fyller år i februari så jag och mannen brukar slå ihop våra kalas och ha ett för hans sida av släkten och ett för min. Vi får tyvärr inte plats för alla samtidigt.
 I år blev det lite försenat för att mamma åkte till Teneriffa bl a. Och så jobbar ju jag varannan helg.

Det blir bara fika på eftermiddagen så inget avancerat. Jag ska dessutom inte överdriva med kaffebröd eftersom ingen egentligen vill sitta och moffa i sig en massa onyttigt. Förutom barnen då kanske? Det blir bara en mazarin (favorit!!), en liten chokladkaka med mintsmak och tårta.



                                           
                                                               
Tårtan är en gammal favorit från Ica Buffé som jag gjort några gånger förut, men den är så fräsch och god!

Marängtårta med mjölkchokladtryffel, hallongrädde och färska jordgubbar



"En helt underbar, lyxig marängtårta som kommer bli högt uppskattad av stora och små! Fördela din lena mjölkchokladtryffel och söta hallongrädde på krispiga marängbottnar. Servera tårtan med ett gäng söta, färska jordgubbar och några hallon på toppen"

                              
                                                      Bild lånad från www.ica.se

Här hittar du receptet!

Kollade ni på Melodifestivalen igår? Jag kollade med ett halvt öga, mest för att se om Måns var så fantastisk som man hade hoppats på. Det var han inte, tyckte jag. Vi gillade Dina Nah bäst och hon gick tydligen till andra chansen. Men så länge tittade inte vi. Jag slog över till Morden i Midsomer när alla bidragen hade sjungit. :)

Hennes bidrag påminde om en låt som jag gillar väldigt mycket och som spelades flitigt på radion 2012. Cyperns bidrag till Eurovision: La la love

                     

                                                                      Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar