tisdag 24 mars 2015

Lite av varje.


                                                                         Hej!

Då var man ledig i nio dagar då! Najs. Isan har tyvärr kommit in i en period då hon vaknar halv sex VARJE morgon. Inte fullt lika najs.

Idag har vi varit hemma och inte gjort något särskilt alls. Vi tog en promenad till Coop i det underbara vårvädret. Det var varmt!! Jag var blöt av svett när vi kom hem efter den "långa" promenaden.

Vet inte om jag går extremt långsamt men det tog en halvtimme dit och en halvtimme hem, och det är nog inte längre än två kilometer?? Visserligen går man ju inte fågelvägen, utan det blir lite kringelkrokar, och så har jag ju dessutom Isan i vagnen, men ändå? Ska försöka mäta med bilen nån gång när jag åker med den.

Vi handlade inte mycket för det går inte med vagnen, det är ett pyttelitet utrymme att lägga nån matkasse i så det får knappt plats med nånting. Och då hade jag ändå en tom väska som hängde på vagnen och en tom ryggsäck!

När vi kom hem bakade vi en enkel äppelkaka med havregryn som jag smaksatte med kanel och kardemumma. Mums! Måste ju kompensera för de kalorier som eventuellt förbrukades med promenaden. :)


Isan fördelar degen över äppelbitarna.

 Hon är inte naken även om det ser ut så, hon har byxor på sig, men spillde Aloe Vera juice på sin tröja när hon skulle hälla ur flaskan. Hur kommer det sig att det ALLTID blir extra jobb när barnen ska göra något själv?? :) Men det är väl så de lär sig antar jag.

Idag har sonen varit på Rytmus och gjort ett slags ansökningsprov. Han hade med sig gitarren och skulle sjunga något (vet inte vad för jag hänger inte med i "modern musik" längre, hehe). Ska bli kul att höra hur det gick?? Modigt tycker jag att det var i alla fall! Nu håller vi tummarna för att han kommer in där eller på Estet som han också sökt.

Nu skulle vi ha åkt till Teneriffa om vi hade bokat. Känns ganska skönt att vi inte åkte med tanke på den fruktansvärda flygolyckan över de franska Alperna. Jag önskar att det fanns nån slags garanti att plan inte kan störta. Särskilt inte av en sån simpel anledning som fåglar. Nu vet man ju inte om det var så i det här fallet, men i New York var det ju det. 


Man får försöka att inte tänka så för det kan ju hända nåt även om man tar en promenad, eller en sväng med bilen. 

Nej, nu tänker vi på nåt annat.

I morgon har jag bokat tid hos optikern! Äntligen, äntligen ska det bli av!
Jag märker att jag inte ser alls lika bra med mina glasögon och det kan bero på att det är ca 11-12 år sedan jag bytte senast! Ärligt talat så har det bara inte blivit av för jag har varit inne och provat bågar några gånger när jag har varit på min årliga linskontroll, men där har det stannat av nån anledning.

Det blir nog en svart båge i klassisk modell. Jag har sett att de flesta verkar välja en tunn metallbåge, men det känns inte som jag riktigt.


Nu tjatar Isan om nåt att dricka. Got to go!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar