söndag 29 mars 2015

Ny matta till köket och Knattebio!



                                                      God morgon snöiga söndag!

Och det här ska föreställa sommartid???

Jag väcktes av telefonen strax efter sju (!) då sonen ville bli hämtad efter att ha lanat i helgen. Han var helt oförstående till att det var tidigt på morgonen. Enligt hans klocka var det redan åtta på morgonen. Och det var det ju faktiskt. Men det brukar ju ta ett tag innan man kommer ikapp.

Nåväl, det var bara att gå upp, göra kaffe och ta med i resemuggen och åka iväg i snömodden. Tur att man har nära.

Isan vaknade förstås precis när jag skulle gå ut genom dörren men hon fick ligga kvar i sängen och mysa med pappa.

Idag tänkte vi gå på Knattebio, Alfons Åberg - Vem lurar Alfons? Den är på hela 39 minuter!! Alldeles lagom för en tjej som första gången vi var på bio ideligen frågade när vi skulle åka hem, samt hann gå på toaletten en gång. :o)

                                Bildresultat för vem lurar alfons

                                                                   Det ska bli mysigt!

Idag vill jag tipsa er om att Ellos har ett bra erbjudande! 40% rabatt på den dyraste varan, samt fri frakt! Jag har köpt en ny matta till köket. Igen. Det är inte alls länge sen jag köpte en trasmatta från Rusta, men det håller på att göra mig galen!!

Jag vet inte hur många gånger jag har tvättat den i tvättmaskinen?? Den drar åt sig ALLT! Minsta fläck syns på en gång, och den går förstås inte att torka av eftersom den är i tyg.

Nu har jag köpt en plastmatta som verkar något mer lättskött. Dessutom är den snygg! Jag köpte en grå med vita prickar för 999:- men betalade bara 599:-!! Very good!



                                           Ellos Home Plastmatta med prickar 70x250 cm

                                                                   Här hittar du den!

                                        Nu mera kaffe och soffmys framför nyhetsmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar