söndag 8 mars 2015

Jobba, jobba, joooobba!



                                                      God morgon söndag!

Har bara jobbat och jobbat de senaste dagarna och varit så trött på kvällarna. Det känns som att allt cirkulerar runt jobbet! Man måste ha rena arbetskläder, nåt att äta till lunch, kolla vem som lämnar och hämtar Isan, se till att det finns middag hemma, samt mjölk och yoghurt (som det verkar gå flera liter av dagligen), frukt, rena kläder till Isan och gärna lägga fram en matchande outfit till morgonen de dagar jag inte lämnar. Pust, pust. Dagens I-lands problem!

 Idag jobbar jag kort dag men har lovat att komma in halv elva i stället för tolv eftersom B ville ha sovmorgon. Hon skulle på fest igår kväll! Men jag slutar tre i alla fall. Vad jag vet än så länge.

                                            

Tänkte promenera till jobbet idag, men det blåser ju storm ute! Börjar vela. Är ju bekväm av mig. Men vill ju bli lite fastare i hullet. Hmmm...Det är ju ändå ganska varmt så jag överlever nog???? Det tar typ 20-25 minuter att gå så det är ju alldeles lagom och jag behöver det ju. Måste peppa mig lite.


                                                       


I fredags var Isan med om en otäck olycka här hemma på kvällen. Men hon hade en himla tur i oturen. Det var när hon skulle sova som hon fick ett sånt där busryck och en massa spring i benen. Jag hade burit in henne i sängen för hon bad faktiskt om att få sova (!) men så ska det ändå kämpas emot förstås. Hon kutade iväg mot köket och då hördes världens smäll och jag sprang efter. Hon hade sprungit in i den utdragbara skärbrädan som var utdragen och hade en ugnsplåt på. Skärbrädan träffade precis bredvid ögat  och hon fick en smäll även i pannan. Nu har hon en blånad på ögonlocket och ett litet sår bredvid.

Snacka om tur ändå! Det kunde ju ha träffat mitt i ögat!! Nu gick det bra och vi kollade henne hela natten så hon sov som vanligt. På morgonen var hon sitt vanliga sprudlande jag!

Ingen idé att sitta här längre med en tjatande Isan bredvid mig. Ska umgås lite med henne innan jobbet!                        
                 
                                                  Ha en skön söndag i vårvärmen!

                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar