fredag 13 mars 2015

Ledig fredag med lunch på Svalan!



         
OMG, vad trött jag är!

Trodde att jag skulle sova gott i natt, men icke. Och sovmorgon för mig nu för tiden verkar vara till kl. åtta ungefär.

                                                         

I morse fortsatte mitt enträgna städande med byte av sängkläder i både sovrummet och sonens rum. Jag färgade håret, eller utväxten egentligen (varför luktar det orm om hårfärg??), och plockade i sonens rum under tiden.

När mannen kom hem åkte vi hem till mamma och pappa och hämtade Isan. Hon såg helt chockad ut när vi kom och sa inte ett ord??!! Som om vi inte hade setts på månader typ. Mystiskt.

Sen var det dags för lunch vilket vi åt på Svalan-det nya köket i Brunnsparken. Det var jättelänge sen jag åt där sist och det var superbra mat! Isan åt panerad fisk med kall räksås och ris, jag åt också fisk med den goda såsen till samt en massa fräscha salladsblandningar. Till det åt jag en skiva nybakt blåbärsbröd. Mums!


                                       


Till kaffet fick vi banankaka med grädde till. Efteråt åkte vi ner till Parkhallen och småhandlade lite. Det hade butiksmald nötfärs för 44:90!! Billigt! Vi hade ingen köttfärs i frysen så det var perfekt.

Nu har vi hamnat i matkoma allihop och orkar inte göra någonting alls! Isan och jag har kollat på Aristocats och mannen tar en tupplur. Nu ser vi bara fram emot en lat kväll/eftermiddag. Skönt.

I morgon tänkte jag eventuellt ta en promenad till nya Ica Maxi som öppnade i onsdags. Men det kan också bli en annan dag. Det står väl kvar ett tag till?


                                 
                                                       Ha en riktigt skön fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar