måndag 30 mars 2015

Mysdag med sonen!



                                                                    God kväll!

Idag har jag och sonen umgåtts på tu man hand, ätit lunch och haft det mysigt. Vi åkte ut till Marieberg eftersom vi hade lite olika ärenden att uträtta och jag tycker det är så smidigt med parkering där.

Vi gick först till Salong Family och kollade om det fanns någon klipptid för sonen. Det fanns en klockan ett så då bokade vi den. Medan vi väntade på att klockan skulle bli ett tog vi en sväng i lite olika butiker. På Panduro köpte vi stickers till Isan att klistra på påskäggen. Tänkte pyssla lite med det på onsdag, för sen jobbar jag hela påsken! Sen tog vi en sväng till MQ för sonen ville kolla in lite nya T-shirts. Han hittade dock inga.

Strax före ett gick vi tillbaka så sonen fick sin efterlängtade klippning. Han blev superfin!!


                                     

Jag måste säga att personalen var väldigt generösa där för igår kom det ett häfte med kuponger där det bl a fanns 100:- rabatt på klippning mellan 10-13. Gissar att de har som minst med kunder då. När vi kom dit och bokade tid var klockan tjugo över tolv så då sa jag att vi hade en kupong och då sa de att det var OK! Schysst!!


Efter klippningen var det hög tid för lunch. Valet föll på Chili & Wok som har suveränt god "kinamat", till skillnad från den vi åt på förra veckan. Killen i kassan var supertrevlig och rar och maten är såå fräsch och vällagad. Deras friterade kyckling är to die for, och alla wokade rätter är färgstarka och välsmakande. Enda nackdelen är väl att det ingår ETT glas läsk, sen kostar det 10:- per glas. Och man BLIR törstig för vissa rätter är väldigt starka. Det finns givetvis vanligt vatten som man kan ta hur mycket man vill av, men sonen ville ha ett glas läsk till och då sa jag att han fick betala det själv (han är inte så ekonomisk som jag :o) ), fast då sa killen i kassan att han bjöd! Gulligt!
     
                              Chili & Wok

                      Mysigt att få umgås ensam med sonen. Det borde vi försöka göra oftare.

                           Nu är det bara två dagar kvar av semestern. Sen är det jobb igen!
Men nu kan jag avslöja att jag har semester redan nästa vecka igen! Jag, mamma och svägerskan J ska nämligen göra en rolig grej som mamma fick i födelsedagspresent av oss. Men det berättar jag om en annan dag. Måste gå och natta fislisa nu! Natti, natti!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar