tisdag 17 mars 2015

Slokande rosor.


                                                          Halloj!

Jobbat sent idag, och jobbar tidigt i morgon. Börjar redan klockan sex. Bah. Mår dessutom inte toppen, faktiskt. Var på vippen att gå hem idag, men det fanns ingen att ringa in så jag jag kämpade på.

Vaknade med huvudvärk redan i morse och släpade mig upp och tog två Alvedon, sen promenerade jag till jobbet för jag tänkte att frisk luft skulle göra mig gott, men jag fick ändå huvudvärken tillbaka vid lunch. Tog två Alvedon till och så har jag druckit två energidrycker också så nu känns det ändå OK. Får se om jag kan sova sen?

De fina rosorna som jag fick i söndags slokar redan. Då har jag ändå gjort precis som man ska, snittat om dem med lååånga snitt, ställt dem i VARMT vatten eftersom de har hårda stjälkar men ändå nickar de deprimerat i sina vaser. Vad göra? Snitta om dem igen?

I morgon har jag kort dag och slutar redan klockan 12!! Yey!! Ska klippa mig hos C kvart över ett så jag tänkte ta en sväng på Marieberg efter. Eller före om jag hinner, men det kan bli stressigt.
Tänkte kolla på Indiska om de har fått in några fina frukostskålar än. Jag såg nämligen i nån tidning att de skulle få in en ny porslinsserie i slutet av februari och det har ju varit nu. De fanns i grått, rosa och turkos och såg jättesöta ut i tidningen så jag hoppas att de är lika fina i verkligheten!!

                                                       Bildresultat för CHENNAI BOWL
                                                 
                                                
Visst ser de fina ut??? De rosa finns tyvärr bara i liten skål som är 4,5 cm. och det blir ju alldeles för litet tycker jag. Får nog bli grå skålar tror jag. Kanske en liten rosa till nåt annat? Den är ju för söt!

Hoppas nu bara att jag inte blir sjuk då. Vill verkligen inte!! Nu är det bäst att jag fixar frukost så det är färdigt i morgon när jag går upp tio över fem. God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar