torsdag 29 oktober 2015

Rallymacka och nytt täcke.



                                                              God kväll!

Idag har vi varit lediga och det har varit superskönt! Vi började med frukost och bad, och jag fick till och med Isan att bubbla! Mysigt!

Sen har dagen rullat på med tvätt och plock, storhandling på Willys bl a. Vi for en sväng till Jysk på Isans initiativ för hon ville provligga sängar! Och jag som ändå har tänkt köpa nytt täcke ett tag nu tyckte att det var en ganska bra idé. Efter att ha tummat på olika sorters täcken ett tag så bestämde jag mig för ett varmt täcke med fiberfyllning från HÖIE. Jag är inte typen som vill ha det svalt när jag sover och jag är ju en riktig fryslort så det passar nog mig bra.

Nu har jag bäddat med det nya täcket och det känns sådär hotellfluffigt och mysigt!!!

                                       
                                                    Här hittar du det sköna täcket!

När vi kom hem efter shoppingrundan bakade vi morotsmuffins och gjorde frosting till. Jag tänkte ta med till arbetskompisarna i morgon för lite fredagsmys. Det är ju allhelgonaafton då! Isan och jag provsmakade en varsin och de var helt OK. Inte det godaste jag nånsin ätit, men goda. Recept här!

Tänkte dekorera dem i morgon innan jag åker till jobbet så inte frostingen stelnar för mycket. Och så kanske jag får göra dem i fred om jag lämnar Isan på dagis först. Trodde jag skulle bryta ihop när vi bakade idag. Jag har verkligen inget tålamod känner jag. Vi har ju så otroligt litet kök med endast en diskbänk och en arbetsbänk. Det blir fruktansvärt trångt när man står där med alla bunkar och skålar och ska försöka baka tillsammans. Inte kul.

                                                 

Isan fick riva morötterna och det tog ju en oändlig tid. Hon rev och rev och det hände liksom ingenting. Och så är man ju orolig att hon ska riva sig på de små händerna samtidigt. Gah. Jag fick skala en morot åt henne som hon kunde knapra på i stället medan jag rev färdigt morötterna och vispade smeten. Liten plutta. Det är inte lätt att vara liten och vilja så mycket men inte riktigt klara av och så dessutom ha en mamma som är allt annat än pedagogisk. Jag ska försöka bättra mig!

Efter det bakandet och kletande orkade jag inte laga middag utan vi gjorde Rallymackor till kvällsmat. Har ni ätit det? Det är sååå gott! Och superenkelt förstås! Man tar mjuka tunnbröd, brer dem med smör och kaviar och så strör man hackad gul lök över och rullar ihop. Yammi! Isan ville bara ha kaviar på sina, men jag gick all-in. Kanske inget man ska äta innan en date, men det ska inte vi. :)

                              

Nu sover lillfisen i sitt tält igen. Undrar ni hur det gick igår? Jo, hon somnade ju i tältet kvart över fem, sen sov hon hela kvällen ända till klockan tolv i natt. Då vaknade hon och var hungrig. Efter två smörgåsrån (!) gick hon och la sig igen och somnade! Värre än så blev det inte! :)

                                         Nu ska jag kolla på Lyxfällan! Ha en mysig kväll!






                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar