tisdag 6 oktober 2015

Tisdag - tvättdag!!!



                                                                      Hej, hej!

Då har lugnet lagt sig här. Inte för att det varit särskilt hektiskt precis. Förutom för tvättmaskinen då som har haft fullt upp hela dagen.

Jag har bytt sängkläder i min säng, och tvättat nån jacka och lite annat smått och gott. Finns det nåt skönare än att lägga sig i en säng med rena lakan? Så himla fräscht och mysigt. Sen jag "upptäckte" underlakan med resår i hörnen kommer jag ALDRIG att köpa några vanliga. Jag försöker verkligen att nöta ut de vanliga, men det tar ju sin tid. Resårlakan ligger ju still där man lagt dem till skillnad mot vanliga lakan som rullar ihop sig som en korv under ryggen.

Jag ska köpa ett nytt täcke också har jag tänkt. Först tänkte jag duntäcke men sen funderade jag på det där med dun och gick in på nån sida och läste om det, så nu blir det ett täcke med konstfiber i. Skäms lite när jag tänker på att jag har en dunjacka faktiskt. Här kan du läsa om djurskyddet i Sverige.

Det här täcket har fått höga betyg i ett test. Det kanske blir ett sånt? Eller så tar vi en sväng till IKEA och känner lite på deras täcken.

                                                     

                   Nu ska jag kolla in senaste veckan av Hem till gården! Ha en mysig kväll!



                                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar