tisdag 13 oktober 2015

Mysdag med banankaka.



                                                                    Hej, svejs!

Idag känns det mycket bättre! Det vände nån gång efter lunch igår på jobbet och eftermiddagen och kvällen var riktigt kul!

Idag har vi varit lediga och det har varit jätteskönt! På förmiddagen lämnade jag Isan på dagis eftersom de går till skogen då. Medan hon var borta röjde jag i hennes garderob och plockade bort sånt som är för smått och sånt hon inte använder. Det fanns till exempel både tomtedräkt, Lucialinne och pepparkaksdräkt från förra julen som förmodligen är för smått nu? Även hennes Snövitklänning har blivit för liten. Ska lägga ut det på Tradera i slutet av månaden tänkte jag.

När de kommit hem från skogen åt vi lunch och sen bakade vi en banankaka. Vi gick och hämtade Isans bästa kompis E från dagis strax innan de skulle äta mellis och så lekte de här hela eftermiddagen. Gofisar. De har så himla kul ihop!



Banankakan är superenkel att göra om man har ett par bruna bananer i fruktskålen.

Banankaka

2 stora övermogna bananer
50 g. smör
2 ägg
2 dl. socker
3 dl. vetemjöl
2 tsk. bakpulver
2 tsk. vaniljsocker
1 tsk.kanel
0,5 dl. mjölk

Smält smöret och låt svalna.Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och kanel. Rör ner i äggblandningen. Mosa bananerna och rör ner dem tillsammans med smöret. Tillsätt mjölken och rör till en slät smet. Bröa en bakform (jag tog kokosflingor) och häll i smeten. Grädda långt ner i ugnen i 175 grader i 40-50 minuter.

Recept från http://www.kokaihop.se/

I morgon ska jag till tandläkaren och kolla vad de ska göra med min tand som jag bet sönder förra veckan? Det gör fortfarande inte ont så jag hoppas att det räcker med en vanlig lagning.

Nu ska jag hoppa i säng. God natt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar