måndag 26 oktober 2015

Semesterdag.



                                                                  Hej!

Mjukstart på veckan med en semesterdag. Förskolan har stängt så det är nog många som fått ta ut semester eller föräldraledighet. Om man inte har mor eller farföräldrar som kan ställa upp förstås. Mina föräldrar får ju ställa upp så mycket ändå, så jag tog ut en semesterdag i stället.

Isan skulle till bästa kompisen och leka men de skulle upp på stan först och vad hon har väntat! Väntat, och väntat och frågat och frågat. Kommer de aldrig heeeem??? Ska vi gå nuuu???

Till slut kom det efterlängtade samtalet och vi gick på stört. Nu är det redan dags att hämta henne. Hon hann bara vara där i två timmar, men det kan ju räcka när man är så där liten. Medan hon varit borta så har jag passat på att dammsuga och lagat kvällsmat.

Ikväll får vi äta makaronipudding. Hade både makaroner och falukorv över från igår så det fick bli en god restmiddag.

                                

I morgon är det jobb igen! Jobbar ni fast det är höstlov den här veckan? Sonen är ju så stor så han behöver ingen barnvakt och Isan går ju inte i skolan än, så vi kör på som vanligt.

                                                  Ooops, nu måste jag skynda mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar