söndag 11 oktober 2015

Lite höstdeppig?



                                                              God kväll!

Den här helgen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag har inte haft lust med nånting alls. Det har känts deppigt på nåt sätt. Delvis är det kanske vädret som varit kallt och grått? I morse sov vi dock länge, länge. Ända till åtta. Jätteskönt.

Efter frukosten gjorde vi lite matsäck och gick till en lekpark och fikade. Varm choklad, Dumlekakor och falukorv hade vi med oss! Det var Isan som ville ha med kall falukorv, så det fick hon. I bitar i en liten burk. Hon älskar falukorv! Till middag ville hon inte ha spagetti och köttfärssås som vi andra åt, utan hon åt först sina chicken nuggets som var över från igår (uppvärmda i micron. Huuuh...) sen åt hon kall falukorv i stavar som hon dippade i resten av den sötsura såsen. Huuuh igen.

                                         

När vi varit i en lekpark gick vi en sväng med vagnen förbi en ny blomaffär som öppnat i kvarteret. Hoppas att den kommer gå bra. Det är alltid roligt när det öppnar närbutiker. Det gäller bara att gynna dem också. Den här ligger väl inte superbra till eftersom vi har både Coop, Ica Maxi, Interflorabutik och Blomsterlandet i närheten. Vi är inte helt utan blombutiker här alltså.

På hemvägen stannade vi vid Isans dagis och lekte lite på den gården. Måttligt roligt. Hon tyckte inte heller att det var så kul eftersom det inte fanns några leksaker ute. :)

När vi kom hem satte vi på Lilla Prinsessan maraton på datorn och jag spraymålade några grejer vita. Dels Isans pigtittare som inte blev riktigt färdig i somras och så en gammal korg i rotting och en hjärtformad kruka i zink. Den sista målade jag med vit plåtfärg. Den blev riktigt bra! Ska göra nån liten höstgrupp och sätta i den tänkte jag.

 Pigtittaren blev också bra. Ska bara sätta i en knopp också så man kan dra ut lådan. Det var en vanlig träknopp i den när jag köpte den, men jag har köpt en rosa porslinsknopp i stället. Själva skruven var så lång så den ska pappa såga av bara. Sen är den klar!

                                           

Och korgen i rotting blev också bra, men den var också svårast att få fin. Nu vet jag det och det går åt MASSOR med färg till en sån, så det är knappast lönsamt att måla om rotting.

Nej, nu ska jag surfa lite. Kanske ska shoppa nåt på nätet? Visar i så fall! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar