söndag 4 oktober 2015

Då var det förkylt igen.



                                                                   God kväll!

Då var äntligen den här helgen gjord! Den har varit intensiv, minst sagt. ¨

När jag hämtade Isan var hon trött, snuvig och hostig. Jag märkte redan i morse att hon hostade men jag tyckte inte det var såå farligt, men nu verkar det vara förkylning på gång. Höstens första VAB är förmodligen i antågande.

På hemvägen stannade vi och tankade och så köpte jag ett Happy Meal till Isan. Hon har ju varit så duktig hela helgen även om hon tydligen tjatar hål i huvudet på mormor och morfar om att hon vill åka hem, och när kommer mamma??? :) Men hon tjatar precis lika mycket på mig innan vi åker TILL mormor och morfar. :)


                    

Just nu kollar jag på Årets sockerbagare som är ett slags Hela Sverige bakar fast för barn. Det ligger på en nivå som passar mig ungefär. :) De är faktiskt jätteduktiga för att vara så små. Inte tror jag att jag var så där duktig att baka när jag var liten? Det blev nog mest vanliga chokladbollar. Dock inte att förakta!!

Igår kväll när Isan inte ville somna satt vi och kollade på olika sorters pumpor att göra till Halloween. Det är första året hon är intresserad av det så jag tänkte att vi skulle köpa en pumpa och karva till något fint. Gärna en glad en! Av inkråmet kan man baka en pumpkin pie!





            


                                                   

                                                            Gillar den här söta bäst!

Så här kan man också göra...


                             skrämmande pumparumpa

                                                                                              men det är inte rätt...


                        Nej, hörrni ni. Nu ska jag njuta av lite plötslig egentid. Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar