lördag 24 oktober 2015

Monstercupcakes och vintertid.



                                                                  Halloj!

Idag har vi haft en riktig slödag. Det har varit grått och tråkigt och lite råkallt på nåt sätt? Jag trodde solen skulle komma fram nån gång, men så blev det inte.

Isan har varit rastlös och velat leka med kompisar förstås, men "ingen" har varit hemma.

Och hur gick gårdagens shoppingrunda då? Nja, sådär. Något nytt täcke fick jag inte för vi kom aldrig i närheten av någon sån butik men det blev lite annat.

På TGR köpte jag en palett att bre topping på tårtor med, och söta muffinsfomar till Halloween. Harmlösa med små snälla monster. Tänkte bjuda på cupcakes på jobbet och jag vet att ALLA inte gillar Halloween. :) Jag ska nog göra morotsmuffins med frosting på. Vet bara inte hur jag ska dekorera dem? Får lura på det i veckan.

                                  

Isan köpte paljetter och en tavla som man skulle klistra glitterpulver på. Det var som självhäftande remsor som man drog bort och så strödde man glitter i valfri färg över det klistriga området. Och ja, det var glitter ÖVERALLT när hon (vi) var färdiga. Golvet såg ut som en scen ur "frost" med ett knastrande, glittrigt täcke.

Vi gick in på Panduro en sväng, men det är ju så dyrt där! Samma förpackning med paljetter som TGR tog 30:- för kostade 56:- på Panduro. Jag kollade på sugarpaste och det hade de i massor med färger. 49:- för en förpackning på 250 g. Det räcker till att täcka en ½ tårta. Inte så billigt med andra ord.

                               
Det som blir jobbigt att shoppa med Isan är att hon vill köpa precis allt. Och det går ju liksom inte. Vi har ju redan allt. :)

 Nejdå, men vi får knappt plats med fler grejer så jag tycker att man får tänka till lite när man ska köpa nåt så det inte blir nåt onödigt som bara ligger och skräpar. Samma sak med kläder, hon har jättemycket kläder men nåt hon inte har är en rosa tyllkjol och det kan jag förstå att man vill ha när man är fyra år. På H&M hittade vi en jättesöt ceriserosa kjol med glitterresår i midjan. Lycka!

                                 
I morse när jag låg och drog mig (halvsov) gick lillfisen själv in och valde outfit och kom ut med matchande topp och kjol. Hon har öga för det där!

Vet inte vad vi ska hitta på i morgon? Kanske stoppa Isan i vagnen och ta en långpromenad om vädret tillåter? Det ser ut att bli soligt i morgon, men det skulle det bli idag med så vem vet?

Glöm inte att vrida tillbaka klockan innan ni går och lägger er! Nu blir det vintertid! Yippie!!


                            

                                                                      God natt!




                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar