måndag 2 november 2015

Med guldkant på tillvaron.



                                                            God morgon måndag!

Och ny vecka! Har jobbat heeela helgen och jobbar idag med. Kväll dessutom. Men i morgon är vi lediga!!

Det har ju varit Allhelgonahelg och Halloweenfirande vilket har märkts på jobbet. I fredags var det sjukt mycket folk och även i lördags. Igår var det lugnare. Vi firade lördagskvällen med Happy meal till Isan och havregrynsgröt till mig! Det blir så sent innan vi är hemma och då orkar jag inte laga nån mat. Om jag levde ensam skulle jag nog äta gröt/yoghurt varje dag till middag.

I morgon tror jag däremot att jag ska försöka mig på att laga fiskpudding på Isans önskan! Hon har ätit det på dagis och det var tydligen supergott! Jag har hittat ett recept som jag ska testa här.



                       Foto Jacob Grange.

Sen ska jag gå en sväng till Systembolaget också och köpa öl! Vår kollega M fyller 30 år på lördag och vi har samlat en liten slant till öllåda och presentkort. Han gillar öl. Jag ska in på Coop och tigga till mig en rustik trälåda med lite trassel i och så ska jag köpa olika sorters öl och stoppa ner där i. Det kommer bli uppskattat!

Nu ska jag måla Isans naglar!

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar